Lägenhets letande.

Precis som rubriken säger så går mina dagar ut på att leta ny lägenhet. Ringer runt och frågar om olika lägenheter. Men det verkar vara svårt att vilja visa lägenheter nu för tiden av nån anledning. Det sitter långt inne. Ett av de bolag jag pratar med ville inte visa lägenheter som det bodde folk i. Även om de snart skulle flytta. Enligt hon jag pratade med så orkade de inte göra upp tid så att det passade alla parter. Öh? Vill dom hyra ut över huvudtaget? De kanske vill att deras lägenheter ska stå tomma? Vem vill tjäna pengar? Inte dom tydligen.

För övrigt försöker man ta sig igenom dagarna på så bra sätt som möjligt. Vissa dagar är tyngre, medans andra kan vara riktigt bra. Jag har sån himla tur att jag har såna fina vänner som ställer upp och tar hand om mig. Jag vet inte hur jag ska kunna "betala tillbaka" all vänlighet. Jag är överväldigad.
Det är de som öppnar sitt hem för mig och det är de som alltid finns där om man behöver prata. Eller bara va med. Blir nästan tårögd av all vänlighet. Älskar er mina söta vänner. Hoppas ni vet det.

På jobbet är allt som vanligt. Vi planerar en gruppfest den 28 jan. Ska bli så kul. Hoppas bara de nya vågar komma. Skulle vara kul att lära känna som lite mer. Förra året på våran julfest va jag med "ny". Man lärde verkligen känna de andra lite bättre och även hur de va utanför jobbet. Fantastiskt.

Har äntligen hittat en app för blogg.se så nu kan jag börja blogga lite mer igen. Har ingen dator just för tillfället. Men funderar på att köpa en. Ev genom jobbet. Men får se. Mejlade om det igår kväll, så hoppas på att ha fått svar idag när jag kommer dit.

Har inte skrivit att jag har hand om en ny häst. Manillo. Han är ett halvblod på 4 år (blir 5 iår). Jätte go häst som är hur mysig som hellst. :). Har haft han i tre veckor nu och trivs kanon. Rider även en till häst några ggr i veckan. Hon heter yatzi. En vit polsk inport. Vet dessvärre inte exakt vad hon är för ras. Men ska försöka luska fram det. :). Kanon söt och väldigt lik star faktiskt. :).

Nej nu ska jag upp och äta lite frukost är det tänkt. Sen stallet.

Godmorgon på er.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0