Sydnärkeritten 2010

Igår så gick sydnärkeritten av stablen och jag och star va ju som sagt anmälda till en T80km. Vi va ute efter revanch från björkvik då han blev utesluten..

Dagen började med att klockan ringde 04:00. Jag och Malin packade ner allt som inte va packat och åkte sen till stallet och lastade Star.. Mötte upp Alexandra O.C. på volvo och sen bar det av..

Väl framme så packade vi upp och gick på bangenomgången innan vi vet.bes. Alla vi värmlänningar hade ett litet "läger" ihop.. kul att se hur det går för alla under dagen.
Efter bangenomgången så gick vi in med Star i förbesikningen och gick blankt igenom.

Första slinga gick vi iväg med täten. Star va i sitt esse och tyckte det va skit kul.. han låg på hela vägen..
Vi gick in lite snabbt i grinden och fick lite hög puls. Tyvärr så tyckte vi att veterinären va lite oseriös då hon bara pulsade på 15sek. Sen kunde hon knappt räkna ut vad han egentligen hade när vi frågade. Men vi gick ut i alla fall och då ställde sig star och kissade.. då sjönk pulsen direkt och vi kunde gå in igen. Då va allt grönt.

Andra slinga låg han på lika mycket.. som om han inte redan hade gått tre mil alls. Allt flöt hur bra som hellst..
I andra grind så fick vi tyvärr samma veterinär.. hon tyckte han såg lite små stel ut i bakbenen men att han sprnag på bra med energi så vi fick en etta på rörelse.. Kicki va med in i grinden och kolla och hon tyckte inte att han såg nåt stel ut.. men men vad kan man säga det är ju veterinären som bestämmer.. men det är lite tråkigt.

Tredje och sista slingan gick vi ut ensamma.. och vi tog det lugnt.. Tyckte även här att Star kändes fräsch men ville hålla ett lugnt tempo så han inte skulle köra slut på sig själv.
Vi skrittade den sista kilometern in i mål. Så han fick grönt i slutbesikningen och vi va godkända.. Skönt.. Nu fick vi våran revanch.. Sen så slog vi oss själva från förra 80km vi red på fornaboda förra året. Då red vi på 7h och 27min och i år red vi på 6h och 9min. Så jag är kanon nöjd.

Nu är vi hemma och har nog båda lite träningsvärk.. I alla fall jag :) Men det ska kännas tycker jag..
Star har börjat få vara ute dygnet runt nu och han trivs med det.. Han vill ändå inte in på kvällarna.. Ska spraya ner han imorgon med lite flugspray och sätta på han en flughuva så är han redo för vad som hellst :)

Star behöver verkligen nya skor i alla fall.. knappt nåt kvar.. fick en smärre chock när jag lyfte fötterna och tittade efter :D

Nee nu ska jag sova.. imorgon väntar min mostodont disk och sen jobb..
Ha de bra och grattis till alla godkända på sydnärkeritten igår..
Och självklart tusen miljoner tack till Kicki, Lovisa och Malin för all hjälp med hinkningen :D'






Malin myser lite med star innan starten


Lite fix med utrustningen innan starten


Uppe i sadeln se nöjd ut :)


Lite uppvärmning innan start


Första hinkstället och jag ser otroligt glad ut :) Distans är en rolig sport :)



Ett till hinkställe.. här ser star gladare ut än jag.. han humör va på topp :)



Mälgång för oss.. star ser glad ut.. :)



Slutbesikningen.. jag ser sammanbiten ut.. me star tar det med ro :)



Fortfarande slutbesikningen jag ser ännu mer sammanbiten ut och star lika glad som alltid



Sista upptravet.. och vi fick godkänt :) LYCKA..

Alla korten är tagna av den underbara männiksan Kicki Hagevi

 


Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Vilken läcker blogg du har :)

Och den var intressant att läsa!



Ta hand om dig :) kram

2010-06-12 @ 01:39:23
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

hej tjejen!

hur är allt med dej?

haft en bra helg?

kramkram

2010-06-13 @ 19:17:12
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0