Rensa tankar

Att ta en ridtur på varelsen jag älskar högst av allt på jorden är verkligen tankerensande..
Igår va det en sån ridtur.. och jag kände verkligen att jag behövde det. Tanken va att vi skulle ta en tur på en mil med ett lagom tempo på runt 14. Men det blev skritt skritt skritt istället.. Jag bara satt där rakt upp och ner på min vackra älskling och bara tänkte tänkte tänkte.. Hur skönt som hellst. Jag kände mig som en helt ny människa när jag kom tillbaka till stallet. Jag kommer fram till de bästa beslutet på det sättet.. Att bara sitta där, höra ljudet från stars lugna hovar mot marken.. känna han under mig..
Star är bra på det viset.. vill man ha busridning så är han med på noterna... men vill man ta det lugnt och bara, som igår, sitta där i lugn skritt och tänka.. så är han med på det också.. han lunkar på lugnt och sansat.. Älskade häst. Aldrig något krångel med honom.. världens mest pålitliga häst det där..
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0