Kort eller lång.

Jag har börjat att fundera i banorna runt stars man. Ska jag behålla den lång som den är nu eller klippa av den och rycka den så den blir kort och busig?? Har lite besluts ångest eftersom det handlar om att klippa bort 2-3dec man. Det tar ju ett tag att låta den växa ut igen om det skulle bli fult.
Han har ju rätt lång hals så jag vet inte om det kanske kommer se mupp ut?? Han har ju visseligen mer muskler i halsen nu än innan.. Svårt det där. Star bryr sig säkert inte ett dugg om den är kort eller lång :) men JAG gör ju det :) Tänk om han ser ut som en liten tönt häst med kort man??



Detta är ett väldigt gammalt kort på star när han va i gränna.. här har han ganska kort man och rätt så omusklad.


Inte jätte bra bild på manen.. eller halsen.. men här ser man att den är längre :)

What to do?


Kommentarer
Postat av: Petra

Kapa av skiten! det växer ut jätte fort om du skulle ångra dig, men jag tror inte du kommer göra det. Ofta kan de se spinkigare ut om de har längre man.. bara kolla på Ronja.. :P

2010-04-07 @ 22:44:31
URL: http://www.nogg.se/petranilsson
Postat av: Malin

Arabhästar ska ha låååång man! :) hehe...Jag tror han kommer se mupp ut om du kapar!;)

2010-04-08 @ 19:01:29
Postat av: Sara

Men Malin.. han ser ju inte ens ut som en arab jue.. :) Och han har faktiskt fått ganska grov hals nu :) Men som sagt jag har inte bestämt mig än.. :)



Petra: Jo den växer ut.. men fatta vad lång tid det kommer ta.. måste verkligen fundera mer på detta så jag inte ångrar mig när jag väl gjort det :)

2010-04-09 @ 00:52:40
URL: http://arabianflame.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja du, svårt val det där. Har samma svåra beslut jag. Både arabera och p.r.e:erna ska ju ha långa manar men det är ett helvette om man ska tävla dressyr och det ska knoppas eller flätas. Så tyvärr vet ja inte om ja hjälpa dej då ja som sagt har samma ångest :P Men visst, dom växer ut igen, men det blir ändå inte samma sak och sen tar det lång tid. Vissa har långsammare hårväxt än andra. Men du kan väl fotochoppa (stavning :p ) lite så kan du ju se typ i alla fall hur han skulle bli med dressyrman.

2010-04-09 @ 13:15:15
URL: http://annsofia.blogg.se/
Postat av: Petra

Det tar inte alls lång tid!

Så fort man ryckt den så är de ju snart dax igen! :P

2010-04-09 @ 14:43:28
URL: http://www.nogg.se/petranilsson
Postat av: sara

ja petra det går väl ganska fort. Men inte tillräckligt om det blir fult:). Sen som du säger sofia. Det är ju någon oskriven regel att araberna och p.r.e:rna ska ha lång man. Men jag har väl lite access eftersom star inte alls ser ut som en arab alls:). Och tanken är ju att nästan bara tävla dressyr i sommar. Och förra året när jag va iväg och tävlade de två dressyr tävlingarna jag va på va det skit svårt att fixa manen. Det slutade med att jag gjorde en inbakad fläta längst med. Men den höll sig inte snygg hela tiden. Och långa flätor är inte snyggt det heller. Jag har nog nästan bestämt mig för att kapa den. Det är väl inte hela världen. Den får väl växa ut under nästa vinter annars:) får se. Om det sker så sker det imorgon eftermiddag:) spänningen är olidlig. Lovar att ta kort och lägga upp före och efter bilder:) om det blir något vill säga:) kanske står där och ångrar mig när det väl kommer till kritan:)

2010-04-09 @ 19:30:44
URL: http://arabianflame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0