Spanien

Natten till lördag kom jag och Tobbe hem efter två veckors semestrande i spanien (Moraira).
Vi har haft mellan 25-30 grader. Hur skönt som hellst. Blev en massa solande och badande i havet. :D Och framför allt all vila och ledighet. Tänkte jag skriver mer sen när jag har laddat ner bilderna.. :D

När vi kom hem i alla fall så började lördagen med KM i karlskoga. Vi fick gå upp klockan åtta eftersom vi skulle vara hos Alexandra kvart i nio.. men när vi skulle sätta oss i bilen och dra så startade inte bilen såklart.. det va inte ens en suck i den.. inte ens klick sa det. haha.. det va bara att börja knata ner till Tobbes jobb och hämta hans bil.. så vi va lite sena till Alexandra.. Men vi kom i väg och i tid till fam. Pont.
Km i år gick ut på att man skulle rida en slinga som va mellan 12-20 km. Man skulle uppskatta sin ideal hastighet och sen komma så nära den som möjligt. Man fick inte använda gps eller klocka.
Det blev Birgit som kom närmast sin ideal hastighet.. (grattis)
Själv red jag på 12.2 och hade angett 12.9 så det va rätt bra ändå.. Jag lånade Alexandras Barrax.

Sen idag så va det dressyr tävling som gällde. Klockan sju ringde klockan och vi gick upp för att äta frukost för att sen åka och hämta transporten och sen hästen och sen bar det av till CRK (Christinehamns ridklubb).
Jag tyckte att det gick bra.. han skötte sig och fick fram en fin galopp och det va det jag strävade efter. Han snubblade på ett ställe.. sen hade han lite loj trav.. men han är rätt skumpig så jag höll nog in honom en del också. Svårt att sitta ner när det går för fort. Men jag mindes hela programmet :D
Alexanadra va med mig som medhjälpare och Tobbe kom ut och tittade :D Han filmade även lite med mobilen.. lte dålig kvalite men man såg ändå lite hur det såg ut :D Kul att se sig själv rida :D

Återkommer med bilder från spanien och kanske några från dressyr tävlingen.. får se vad jag hittar.. :D


Kommentarer
Postat av: elin - theas mamma

gud vad snyggt de blev med din renovering här på bloggen!! :) kram

2009-10-24 @ 15:44:47
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0