Utflykt

Igår hade jag och star en liten utflykt till storfors. Vi va och hälsade på Alexandra och Barrax. Vi red en liten lugn runda på 13 km men den väldigt låga hastigeheten av 7.1 km/h.. Det blev mer prat än ridande :D men både vi och hästarna tyckte det va trevligt. Det blev lite miljö träning för oss båda när det va massa otäckheter utefter vägen som gödseltraktorer och självklart livsfarliga stenar :D.
En liten grej hände när jag skulle lasta honom när vi skulle dit. Han gick in i transporten och jag hann under bommen fram när han kastar sig bakåt och jag bränner tekninskt sett hela handflatan av mig.. Jag fattar inte varför jag inte släppte.. nej då jag hänger kvar tills han stannar.. och min hand består nu av blåsor :S smärtan är borta nu men good damn vad ont jag hade hela dagen igår.
Hos Alexandra så skulle jag minsann ha in honom i transporten på egen hand, jag menar jag vill inte vara beroende av andra varje gång jag ska åka någonstans.. så jag tog ett spö som vanligt och stod nu utanför transporten istället så han fick gå in själv.. han krånglade i några minuter och försökte springa över mig två ggr men sen när jag visat vem som bestämmer och att jag inte tänker ge mig så gick han faktiskt in.. STOLT :D

Sitter hemma och kollar på tv. Pappa har varit här idag och putsat våran vägg som vi ska ha kaminen på.. Så fint så. :D Tobbe jobbar fortfarande.. :S pust..
Frida hade Star idag och tränade på banan.. han börjar bli så duktig.. ÄNNU MER STOLT :D..
Va hos mamma och hämtade gardiner också, så här ska sättas upp gardiner i vardagsrummet. Fast det gör jag imorgon. :D

Nej nu ska jag gå och sussa..

kram på er..

Ps.. tog också nån bild igår men hittar inte sladden så det får bli vid ett senare tillfälle :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0