Team Arabian Flame

Nu har mitt och affes lilla team utökat oss med Malin och Star (Royal Star). Vi beslutade att behålla arabian flame eftersom det inte låter som ett namn på en häst utan mer som ett typ team.. fast nu råkar ju min häst heta just arabian flame. :D Hehe..
Tanken är väl att Malin med ska börja skriva här i bloggen.. men det har bara inte blivit av än. Det va rätt så nyss vi kom på att vi skulle bilda ett litet team. :D hehe..

Ringde vet på ATG idag och frågade lite om vad de tyckte om att börja sätta igång han lite.. och de va mycket possitiva och tyckte att jag skulle börja få igång honom igen.. eftersom jag har rört på honom i form av skritt under hela tiden så underlättar det tydligen igång sättningen nu. Han är inte så stel som de kan va om de stått helt still under en tid.
Red i alla fall på banan.. eftersom affe är lugnast där.. trodde jag.. han va lika het som när man är ute och rider. Gjorde allt han kunde för att få börja trava.. och när jag väl bad om trav va det som om han expolderade.. det tog ett tag att få honom att lugna ner sig.. men tillslut så gick det någolunda under kontroll..
Avslutade med att ta galopp i ett halvt varv.. det va lättare sagt än gjort. Han stuttsade mest runt och tyckte livet va kul.. men tillslut tog han några ordentliga galoppsprång så jag va nöjd och saktade av och avslutade med ett försök till lite lugn skritt.. men det blev mer en kamp mellan snabb skritt och takt. Ska bli skönt när han fått ur sig sin energi och lugnat ner sig och blir som innan..

sitter på tobbes jobb nu och väntar på att få åka hem och äta paj.

ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0