ger den en chans

Jag red star igår igen, fast i skogen denna gång.. och det gick jätte bra.. över förväntan faktiskt.. lite hoppig och tittig va han, men det kan bero på att det va mörkt, jag hade lampa och så va det dimmigt, och sen självklart en ny ryttare på ryggen.. testing, testing :D
Men jag tror att det kommer bli bra detta här.. så får jag tid och tänka också vad jag vill ha för nåt sen.. ung häst, äldre häst, sto, valack, hingst.. ?? Det finns mycket att välja mellan..
Känns skönt också att kunna va med och tävla i sommar också, få ett år där man känner av hur distansen är från den ljusa sidan förhoppningsvis.. Kunna ta sig runt på en frisk häst, gå igenom vet.besiktingarna och få godkända mil.
Fast det är klart, star kanske inte alls passar för distansen. Det återstår att se.. men jag känner ingen oro.. han är en lugn och harmonisk häst. Inte hetsig ute, som gör att han tröttar ut sig för fort. Långa steg men ändå mjuka.. Håller ett bra tempo..
Tänkte jag skule börja pulsa honom före och efter ridning från och med nu.. och se hur den ligger till.

Sitter och kollar efter släp på internet.. ett billigt såklart, men bara så man har ett eget.. blir så bökigt varje gång man ska iväg, först leta bil och sen transport. Man ska betala hyra på transporten.. osv..
Bil har oftast mamma eller pappa och det behöver man ju inte betala för.. bara bensin självklart men det får man ju göra på egen bil också.. Men släpet kostar varje gång man lånar, och sen har man levande varelser i den och det kan ju hända att hästen har sönder nåt, och då måste man ju själv stå för det på en gång.. är det ens egen så slipper man ju ersätta det på en gång om man inte vill.. det är ju ens eget.. if you know what i meen..:D
Bil det får vänta lite.. får åka i min skrutt bil ett tag till.

bra att ha en egen transport också så kan man last träna dagligen också..

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0