Nya grejer

Idag va jag förbi granngården för att kolla på en längre sadeljord åt affe och en ny sadeljordstunnel. Hittade en sadeljord som va en annan modell än den jag har och den är i tyg. Spännena går inte upp ovanför tyget på den nya osm det gjorde på den andra. Och den nya tunneln är mjukare och framför allt ny och i riktigt fårskinn. Den andra är gammal och i nåt annat material. Så nu får vi se om han får skav ändå. För får han det så ger jag upp. Då är det fel på hästen. Han får lätt skav, det såg jag när jag anväde ett par boots bak. De rörde lite på sig när jag red, och det orsakade att han fick skav. Men det ska väl va fan om han får skav nu när jag fixat andra grejer.
Den andra sadeljorden va i skinn typ, och den gamla tunneln gled åt sidan hela tiden så skinnet på sadeljorden hamnade på skinnet. Ska ner och rida imorgon tänkte jag. Ska bli kvar i bjurstjärn då och rida sen på fredagen också på morgonen.

Red med min syster och hennes kompis Natha igår. Fast jag red längre än dom eftersom deras hästar inte är i så bra kondition. Det är ungefär 5,5km till det stallet dom är i från där jag har Affe. Han verkade jätte glad över att rida tillsammans med de andra två. Han böev mycket hetare och såg jätte glad ut. Att rida själv är väl inte det roligaste.

På lördag har vi lånat en till häst som Malin ska få rida. Shayenne heter hon. Så det ska bli kul att rida tillsammans igen, det va längesen. Eller ja, när jag va ner till Malin i gränna så red vi en sväng på hästarna hon har där. Men det va längesen vi red tillsammans här hemma och framför allt i bjurstjärn. Där red vi jämnt som barn/tonåringar. Minns så väl när jag har Fuxen (min allra första foderhäst. Men som fick infalmation i framknäna och va tvungen att avlivas) och hon hade Nelly (deras foderhäst de hade ett tag som senare fick fång). Gud va mycket bus vi hittade på med dom. :D Hehehe. Så det kommer bli riktigt mysigt i helgen nu när vi rider lite igen på gamla marker. :D

Fick ett sms idag av Carina. Hon sa att det ena stoet (Felicia) hade gått tillsammans med Affe i hagen idag, men sen kom Bruttan ( en av de andra stona ) och jagade bort henne. Hon är en riktig bitch bruttan nu. Hon ska minsann ha båda stona själv och Affe får inte vara med. Fast Felicia vill hellst gå med Affe ser det ut som. Men vågar inte när Bruttan kommer i närheten.

Skriver med om hur det gick med sadeljorden ect.. när jag provat allt.

Ha de bra sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0