ang. Sydnärke ritten och andra tankar

Ja jag hann ju inte skriva så mycket förut om tankarna runt sydnärke. Jag har väl egentligen inte tänkt så mycket om jag ska vara ärlig. Jag ska väl mest sattsa på att genomföra det. Tänker inte rida på något annolunda sätt än jag brukar. Varför ändra på sig bara för det är tävling. Bättre att hålla sig till det som man är van vid.
Han är ju på bete nu men tänker ta hem han under vecka 26 så han får vila upp sig lite innan ritten. Det märks att det tar på deras krafter att gå på bete. Han är lite slöare än vanligt. Egentligen inte märkbart men jag som rider han ofta och känner honom känner av det. Han är inte exakt lika het som vanligt.
Vu ju ute igår och red. Det började ju spöregna vi va ute.. men det verkade inte bekomma honom speciellt förutom att han böjde ner huvudet så att han inte fick regnet i ögonen. Han kändes förövrigt bra.. skaven läker fint sen A9. Nu är det bara håren som fattas där. Smörjer lite ändå när jag är där. Fär att hålla det mjukt. Helosan sol är riktigt bra faktiskt. Han har skrapat i näsan på nåt sätt, så han har ett sår där som jag också smörjer. Vet inte vad han har sysslat med. Säkert nåt träd eller nåt.

Lägger in några bilder här nedan från när jag red. Stötte på en söt liten shettis hingst på vägen :D I en hage alltså. :P


Kommentarer
Postat av: Alexandra

hej.. var har han skav??? eller var fick han skav? kram

2008-06-17 @ 19:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0