Hälta

Igår så va det ju den omtalade sydnärkeritten i Pålsboda. Klockan sex i går morse så ringde min klocka och jag gick upp för att packa det sista innan Carina kom halv sju.
När Carina kom så åkte vi ut i stallet och kopplade på transporten packade in sakerna i bilen, hästen i transporten och sen bar det iväg.
Väl framme så plockade vi ur hästen ur transporten och plockade fram alla sakerna. Jag gick och anmälde mig. Skrittade affe lite innan vet besiktingen. Allt gick jätte bra i grinden och vi gick igenom. Missade nästan bangenom gången.. men hann höra en del av det.
Innan start letade jag upp Mia på distansritt.nu för hon hade tagit med ridbyxor åt mig. Provade ett par och de satt jätte bra. Hur sköna som hellst.

När starten närmade sig så gjorde jag iorning Affe och red fram.
Allt gick jätte bra tills i slutet av första slingan så låg det ett träd över vägen, eller bara kronan. Så den hoppade Affe över men hoppade för kort och satte ner bakbenen för tidigt och fastnade lite och snubblade.. det kändes inte som om det va nåt allvarligt så jag red vidare. Väl i ank.tiden så pulsade han ner som han skulle och vi gick in i vet.grinden. Men vi blev uteslutna pga av hälta på vänster bak. Det syntes inget i skritt men i traven haltade han en del.
Så det va bara att packa sakerna och åka hem.

På vägen han så åkte vi förbi Carinas hingsföl (unghäst nu) och tittade till honom. Gud så stor han har blivit på bara ett år.

Hemma i stallet så packade vi ur hästen och sakerna. Det syntes ingen nu heller att han va halt i skitt.
Men imorse när Gunilla skulle ta ut hästarna så haltade han regält. Så Camilla ringde senare när hon vaknade och då hade han inte rört höt i hagen. Han stod bara stilla på samma fläck och vilade vänster bak. Jag åkte ut och tittade men då gick han på benet. Så jag ringde vet och frågade vad hon tyckte. Men hon tyckte jag skulle avvakta eftersom det kan vara en vanlig stukning. Men att jag skulle kyla benet och sen linda det. Eftersom han inte hade fått så ont på en gång så trodde hon inte att det va något allvarligt. Men nu han skulle stå inne. Ska snart ut igen och linda benen på han. Skulle linda båda bak så han får stöd eftersom han belastar det andra benet så nu. Sen ska vi fortsätta att stängsla hage, pust, jobbigt men det måste göras.

Är hundvakt åt Thelma idag. Mor är och hämtar en badtunna. Det va rätt långt så det va synd om hundarna att få åka så långt i bilen. Får se om de hinner hem innan vi ska stängsla för annars vet jag inte vad jag ska göra med Thelma.. Vet inte om jag vågar ha henne lös på gärdet. Och ha koppel på henne blir svårt när man ska sätta stolp. Får se hur det blir..

Återkommer om vidare info om hältan.

Kommentarer
Postat av: Camilla Norberg

Hej Sara!

Tråkigt med uteslutning!:(

Jag måste få fråga dig om det stämer det jag såg på resultatlistorna i går på tävlingsplatsen, där stod det att du red första slingan på 1 tim 50 min med en genomsnittshastighet på 17,5 km/h?

/Camilla

2008-07-06 @ 17:29:14
URL: http://web.telia.com/~u55016764/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0