LONG TIME NO SEE

Ja det va ju rätt längesen man skrev här sist. Typ en sådär 4-5 månader sen. Massor har hänt sedan dess. Men kommer inte gå in så mycket på det eftersom de flesta jag känner ändå vet vad som hänt. Men flytt, hästar, jobb etc etc. Tänkte försöka än en gång att ta upp det här med bloggandet. Men denna gång kommer det inte bli så mycket som har med hästar att göra. Fast helt "hästlöst" kommer det inte att bli eftersom jag rider 5 st underbara små hästar. Eller små och små. Den "minsta" är 165. De andra ligger runt 170 och högre. Så ni kan tänka er vad jag tycker om storleken på araberna nu.. Känns som små ponnysar ju :D Tänk vad vane människa man är. Jag vet när Manillo kom till mig, då tyckte jag att han va gigantisk. Idag tycker jag han är ganska liten.. hehe.
**
Men bloggen kommer handla mest om träning, kost och livet i största allmänhet. Dock inget FÖR privat. Har som sagt börjat tänka mycket på vad jag äter. Särskilt sen jag upptäckte att jag va gluten intolerant. Men också för att jag vill äta nyttigt och helt enkelt gå ner lite i vikt. Tränar en massa, men har dock legat på latsidan ett par veckor. Har varit mest sporadisk träning under kanske en tre veckors period. Känner att man börjar gå ner sig lite nu och inte vara lika "fast" som man va innan. Inte för att jag va super tränad då heller, men mer fast än nu i alla fall. Så imorgon börjar kosten igen och träningen. Ska börja med att springa en del och göra lite små övningar hemma, eftersom jag jobbar kväll denna veckan så hinner jag inte riktigt med gymmet. Vill inte känna mig stressad när jag är där. Men nästa vecka när jag går dag igen ska jag i alla fall försöka komma iväg nån dag. Känner att ryggen behöver få sig en omgång. Har en ganska svag rygg och axlar. Får lätt ont om jag inte tränar den och håller efter. Vilket så nu är fallet. Så för ett par veckor sen hade jag så ont att jag knappt kunde röra mig.. HUA. Det va hemskt. Så nu måste jag ta mig i kragen och fixa till det eftersom jag vet att det blir såå himla mycket bättre.
***
Ska ju bli mammi med :). Till två små kissebäbisar. Om 5 veckor för att vara såndär exakt.. Längtar efter de små sötnosarna. Lägger med en bild på dom också. Här är de endast 3v gamla.
***
Nej nu blir det sussa så jag kommer upp imorgon.. Ska rida Lucille. Stallets galning på närmare 180cm. Hon är inte bara hög, hon är stor i allt. Plus ett riktigt busfrö. Man är inte sååå kaxig när en sån stor en börjar studsa omkring. Sitter man på¨, ok. Men stå bredvid är inte lika lätt :) haha.. Men hon är duktig när hon lägger den sidan till hehe.
Godnatt godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0