Långt mellan gångerna..

.. men det händer ändå nån gång ibland. :). Mina dagar består mest av jobb och träna och framförallt försöka hinna med kvalitets tid med mitt hjärta.

Malin har tappert tagit över ansvaret av Stars träning. Hon är där oftare än jag. Men tack vare henne slipper jag ha dåligt samvete. Star verkar inte klaga, och verkar tycka mycket om Malin.
Men igår (söndag) passade vi på att åka till stallet tillsammans och tog oss an banan. Malin på Star och jag på Najje. Hoppning och markarbete stod på schemat. Började med att rida fram genom att rida till ridbanan som ligger en liten bit bort. Red dressyr en stund innan vi plockade fram hindren.
Najje har inte hoppat under ryttare förut (vad jag förstod det som) men han hoppade som om han inte gjort nåt annat. Han hade väldigt bra teknik.
Malin hoppade också några skutt på Star och det gick riktigt bra. Star älskar att hoppa och man ser hur det verkligen lyser om honom och att han alltid gör sitt bästa. Avslutade i alla fall passet med att jag hoppade upp på Star och höjde hindret till 90 och tog ett skutt. :) Malin sa att han såg ut som pegasus som FLÖÖÖÖG över hindret, hehe.

Har börjar lära känna Najje lite nu och det blir bara roligare och roligare att rida honom, särskillt på banan eftersom jag nu börjar lära mig på vilka knappar man ska trycka på så att han ska göra så som jag vill. Han är verkligen speciell att rida om man jämnför med Star. Särskillt i galoppen. Star har ju en mer "snabb" galopp medans Najje mer står still och galopperar. Här får man driva för att han ska gå framåt lite snabbare, än på Star som man måste driva på för att han ska ha mer "power" när han galopperar. Men jag älskar skillnaderna och känner att även jag lär mig massor. Det är så det ska vara.

Mamma och jag ska ta en promenad med voffarna innan jag ska till gymmet med Sara och köra järnet. Hon peppar mig verkligen och jag orkar mer än vad jag tror att jag klarar. För oftast när jag är själv så ger jag mig när jag blir "trött". Men men Sara kör man på även om man börjar känna sig slut och trött. Använder den där energin som ligger bakom tröttheten :D. Det är ju när man börjar använda den som man märker resultat snabbare. Vilket jag verkligen gör. I börjar orkade jag knappt nåt, blev trött efter typ 10min. Nu är jag inte ens trött efter en kvart. Så häftigt när man märker att träningen ger resultat. Jag längtar efter att se resultaten även på kroppen. Men det tar ju betydligt längre tid. Men den som väntar på nåt gott........


Star, Malin och Najje efter ridpasset igår. Najje är lös så Malin står med ett spö som ska aggera grind så att han inte ska gå framåt till det äpple jag håller i för att få deras uppmärksamhet :) Sen att det ligger en hög med öpplen på golvet mitt framför Star är ju en historia för sig...


Kommentarer
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-09-27 @ 10:01:17
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0