Nyttigare

Ja nu har ju mitt nyttigare liv börjat i form av GI metoden. Det är mycket fullkorn och lite kolhydrater. Morgon promenad varje morgon halv sex med Micke. Vilket har gått kanon. Tills idag. Är sjuk. Suck. Snacka om att kroppen motarbetar mig när jag försöker anstänga mig. Och inte nog med att jag är snorig, halsen gör ont och att huvudet bultar sån har jag även träningsvärk. Jag är rätt otränad så allt detta gående och motionerande har gjort att jag har fått träningsvärk i röven, låren och vaderna. Röven är värst. Sen att jag väljer att gå i mina easy toone får jag ju skylla mig själv :D Men jag ska inte sticka under stol med att det känns kanon bra ändå. Trotts att jag är sjuk. Känns som om allt är på rätt väg.

För övrigt så går dagarna ut på jobb och motion som tankar om VAD man ska äta :D Eftersom det inte längre är självklart att äta vad som hellst så kräver det viss planering. Men har köpt en bok som hjälper till massor. :D Sen så lagar Micke den mesta maten, och han gör det med bravur. Vilket kap alltså. :D En kille som kan laga mat. Hehe. Sen att han är snygg också är ju bara en bonus höhö :).
Har också börjat hjälpa till lite smått med en häst i kga. En äldre halvblodsvalack vid namn Enterprice. Hur snäll häst som hellst, men har visst temprament när man rider, vilket bara är kul. Han är som en stor nallebjörn. :)
Just nu är han under igång sättning från en skada, vilket han tycker är AS kul. Att få komma ut. Sen när man travar de obligatoriska 15m så är han inte lätt att få stopp på :) Han är lyckligast i världen när det går snabbare än skritt . ;)

Ne nu orkar jag inte sitta upp längre och ska inta ryggläge i soffan.

Ha de bra.
Kram
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0