Anmälda till sydnärkeritten 5/6

Vi är nu anmälda till sydnärkeritten den 5juni.. Jag va ju lite kluven om jag skulle välja en 5milare eller 8mailare.. Så efter noga överläggande med mig själv och lite goa vänner runt omkring så valde jag ändå att starta en åtta. Pjuh undra hur jag kommer må efteråt hehe..
Men det känns rätt i alla fall.. har varit ute och tränat massa och han känns fräsch.. spänstig och fin.. Tar ut stegen ordentligt..

På måndag kommer Equieteraputen Maria Modig och kollar igenom Star lite inför tävlingen.. Hon skulle kommit tisdag egentligen men det är 4dagars karens på behandlingen så vi fick byta dag.. Hon fick klämma in mig på måndag kväll.. sååå snällt så :)
Vill ju att Star ska vara sååå fit for fight som han kan bli :) Fast liiiiite nervös är jag.. han åkte ju ut sist pga hälta så det kommer förfölja mig genom HEEEELA tävlingen :) haha.. Som Kicki sa på A9ritten.. "Jag har hälta i huvudet"..

Nej nu ska jag ut till stallet och trimma min häst en sista gång innan tävlingen.. Åker till falkenberg imorgon kväll så Emelie i stallet ska ha hand om Star lördag och söndag.
Sen till veckan är det bara lugna rundor som gäller, endast för att hålla igång honom så han inte står helt.. han får ju inte bli stel eller så.. Han ska vara MJUK OCH FIN på tävlingen är det tänkt.. :)

Ha det bra och syns på tävlingen ni som ska dit om vi inte syns innan..

Kraaam

 


Kommentarer
Postat av: Elin

3 km bortanför ridskolan :)

2010-06-01 @ 14:58:10
URL: http://ieliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0