Balans

Det mesta av våran ridning nu går ut på balans och styrka. Det är alltså en massa dressyr och en del hoppning.
I måndags när vi red va det hoppning som stod på schemat. Det gick bra, och star tycker det är så kul att skutta över de hinder som jag ställt upp.. Det är ju inga höga hinder utan mer för gymnastik hoppning.
Dressyren nu går mest ut på balansen.. hos mig mest. Och det blir bättre och bättre.. Man börjar känna av känsligheten. Har märkt att minsta lilla jag kniper med ljumskarna så kortar han stegen och blir trippigare och huvuet åker upp. Så det blir en del ridning utan stigbyglar för att komma ner lite bättre.
Igår va det min nya medryttare som va där och red.
Ska ut nu och rida lite dressyr hade jag tänkt.. ska bara byta om..

Är det någon som är sugen på att köpa en bil av mig så har jag en volvo 855 -95 till salu. Grön. Bara att höra av sig om det är intressant.

Ha de bra..


Kommentarer
Postat av: Madde

Hallåj! Måste bara fråga om den bilden i ditt nyaste inlägg är tagen nu?? Ingen snö! Om den är det så är jag AVIS! :o) Kram Madde och Catanya

2010-03-25 @ 15:29:12
URL: http://www.ursjotorp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0