Förklaring..

Ja det är många som undrar varför jag ska sälja Star och jag ska försöka förklara varför.

När jag köpte Star så va jag egentligen inte alls förstjust i honom. Han va helt otränad och orkade inte med knappt nåt. Han hade ingen framåtanda och verkade mest ovillig.
Men jag tog honom för att Malin ville så gärna och jag va utan häst och hade väldigt lite pengar att köpa häst för.
Jag började att träna honom för distans och även dressyr. Det gick snabbt framåt då han fick rätt mat och mångsidig träning. Han hade ju flåset eftersom han va mycket riden i skog och mark.
Allt gick jätte bra till en början eftersom mina krav inte va så höga.
Han gick bra i distansen och blev bara bättre. Men i dressyren kom han inte längre. Han har inte anlagen att kunna galoppera snyggt bärande i galopp. Han har inte den power som jag vill ha hos en häst. Och med det menar jag inte att jag vill ha en het häst som springer omkring. Utan en häst som man kan driva mot bettet och han kortar upp sig och trampar mer under sig.

Jag är en människa som vill ha variation i min ridning. Alltså inte bara distans träning utan även dressyr och hoppning. Men på en högre nivå än den star ligger på.
Jag har ridit för tränare och låtit tränare rida honom.. Och de säger allihopp att han inte kommer få en bättre galopp än han har eftersom han har travare i sig. Sen lyfter han inte benen tillräckligt i traven.
Jag vill i framtiden även starta en del dressyr och hopptävlingar och då är Star helt fel häst för mig.
Jag känner att det inte är rätt mot varken mej eller Star att han får stanna hos mig när vi inte passar ihop som häst och ryttare. Därför vill jag hitta någon som uppskattar honom för den han är och inte har lika höga krav i dressyren som jag har.

Därför säljer jag honom.

Kommentarer
Postat av: Marie Lundell

Hej sara!



jag har en undran..om du är intresserad skulle du kunna få låna mitt halvblod en tid och se om du gillar han. vill helst att han går dressyr och hopp även lite distans då jag inte är intresserad av varken hopp eller dressyr längre. Jag skulle kunna prova Star då under tiden om du vill. Du kan ju mejla mig om du känner dig intresserad eller ringa om du har mitt nummer kvar? //mvh marie

2010-01-16 @ 17:29:52
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Inte hunnit prova allt ännu :D Men de jag prövat har varit kanon! Recensioner kommer : )

2010-01-18 @ 23:59:04
URL: http://lindablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0