Inne

Från och med idag så får Star vara inne på natten. Det ska bli spännande att se om han kommer att bli som "vanligt" igen efter några dagar. Får ta en tur i helgen och kolla lite.
Just nu är jag sjuk. Känner att jag varken har tid, lust eller ork att vara sjuk. Jag går under trainee på jobbet nu i två veckor och det är väldigt viktiga veckor.. För sen får man inte alls den hjälp som man får nu. Det är nyttigt att få lite beräftelse på att man tänker rätt etc etc.
Men idag fick jag ringa och sjukanmäla mig imorse för det gick verkligen inte att gå upp. Jag va helt nockad. Ont i halsen, huvudet och magen. Samt täppt i näsan. Att jag hade ont i magen säger inte så mycket då jag har det ganska ofta av alla möjliga anledningar. En del gånger vet jag inte ens själv varför jag har ont.. Jag bara har det. Oftast har det med magkatarren att göra.. Då burkar det hjälpa att ta tabletter. Men brukar inte försöka ta i onödan. Vill inte att kroppen ska vänja sig och tillslut bli imun mot det. Tar bara när det är som värst.. Typ när det gör så ont att jag mår illa. Det brukar alltid komma när jag typ är nervös, eller väldigt förväntansfull.. Eller när jag mår dåligt av nån anledning. Men nu mår jag ju inte precis dåligt psykiskt.
De här veckorna som varit har jag varit både nervös, förväntansfull osv. En av anledningarna till dessa känslor är jobbet.. sen finns det även en sak till som gör mig lite nervös och förväntansfull och lite fnittrig. ;)
Och under all denna känslostormning så blir magen arg, och magkatarren är ett faktum. I går va det på det viset att jag faktiskt fick ta en tablett.. så jag har dom med mig hela tiden nu.. i fall att liksom.
Ja ja det är så det är. Va ute hos star innan och tog in han. Han fattade inte riktigt varför han inte fick maten på en gång när han kom in.. vilket han har fått hela sommaren.. det har liksom varit därför han fått komma in i boxen.. är när han ska få mat eller när jag ska rida :) Så han tittade lite förvånat på mig när jag bara tog in han och åkte hem. Men va ut en gång till sen vid åtta och gav honom kvällsmaten.. Den hästen älskar verkligen mat haha..
Nej nu ska jag sova.. så jag får så mycket sömn som möjligt tills imorgon då klockan ringer 06.00. Ska hämta upp Erika 07.10.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0