Fuktig värme påverkar

Satt och funderade häromdagen vad Stars ovanligt höga puls VERKLIGEN bero på.. Den är väl inte sky hög precis.. men högre än vanligt (efter träning). Han mår ju bra, äter och dricker som han ska, pigg, magen låter som den ska, pulsen är regelbunden (bara något högre), etc etc.. Allt är egentligen som vanligt förutom just att han inte pulsar ner så mycket som han brukar..
Det har ju som sagt, vilket alla har märkt, väldigt varmt och framför allt fuktigt ute. Värme påverkar honom negativt. Men eftersom det inte varit JÄTTE varmt så har jag inte tänkt på det. Så jag tror att fukten gör sitt också.
Ska avmaska för blodmask nu snart eftersom vi har haft hästar i stallet som haft det. En del har gjort kolla masken och fått prognosen blodmask. Så när vet va ute i går så bad vi om recept på just det. Så när lönen kommer så blir det avmaskning för hela slanten :D
Jag måste verkligen börja ta tag i ridningen lite mer ordenligt nu. Min medryttare har ridit massor så han har ju inte stått.. men JAG måste ju komma igång också :D
Det blir ju fornaboda den 19 sep då jag fick reda på igår att jag va ledig då.. Kul :D
Har inte alls bestämt om jag bara ska ta en 50km som avslut på sessongen eller om jag ska ta en 80km.. Får se.. Vet inte hur det blir med hinknissar heller.. vet inte om malin jobbar eller ej. Som sagt.. det märks.. på nåt sätt får jag ragga hinkisar :D Nån som känner sig manad att hjälpa mig och Staris ?? :)
Nej nu ska jag byta om till spring (motions-) kläder för att först åka och klippa Elin och hennes kille Niklas. Sen ska jag försöka mig på att gå ut och springa tänkte jag.. eller ja.. FÖRSÖKA springa.. men kan tänka mig att det blir något mitt emellan springa och gå. :D Min lungor är inte de bästa hehe..
Ha de bra..
Kram
//Sara o Star

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0