Vardagen

Vardagarna flyter på och Star blir riden nästan dagligen, och det märks verkligen på honom nu :)
Han börjar bli riktigt trevlig att rida på banan nu så jag börjar få väldigt mycket beslutsångest om jag verkligenn ska sälja honom eller ej. Jag red för Petra i onsdags och i fredags.. och det gick hur bra som hellst. I fredags höll han till och med en jämn galopp. Imponerande. Och idag (måndag) när jag red själv så gick det också hur bra som hellst.. Han orkar att hålla ihop sig nu på ett helt annat sätt än innan. Han har mer energi (kan bero på all havre han får) nu än han någonsin har haft. Det är faktiskt riktigt kul att rida honom nu när han visar en sån här ny sida. Han verkar till och med tycka att det är kul med dressyren.

I lördags va det även dax för sista delen i enars vintercup. Jag fick faktiskt med mig Petra (hör och häpnad) och Petrus ut på turen. Hon fick till och med ett pris :). Jag och Star fick också ett pris. Ett sadel överdrag som jag verkligen behövde. Så det va kul :)
Vädret va hur bra som hellst och det va riktigt härligt ute. Hästarna verkade också njuta av det vackra vädret. Trotts att Petrus började undra va fasiken vi höll på med. Först rida hemifrån stallet till körplan, sen ut på en tur, sen tillbaka till körplan, va där hur länge som hellst, folk som klappade i händerna, och sen rida ut igen (då visseligen hem men det visste ju inte han först).
Star visste precis vad vi sysslade med, så när vi skulle rida hem va han jätte på och va helt enkelt inställd på att vi red iväg på våran nästa slinga :) Vilket minne dom har dom små liven.. Han tyckte inte alls det va konstigt att vi hoppade upp och red iväg igen :)

Karin från klubben tog massa fina bilder under dagen med sin nya kamera.. Hon har lagt ut några på sin facebook sida (ni som är vän med henne där kan se dom)
Men lånade några bilder som va på mig och Petra, Star och Petrus. Hoppas på att det va ok. Se vad fina dom blev :)


Efter ritten tog vi en liten promenad runt körplan.


Karin stod ut efter banan och fotade lite.. Star är fin men jag själv kan man ju diskutera.. haha


Petrus och Petra. Väldigt ökad trav.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0