dressyr lektion

Igår hade jag dressyr lektion för Susanne kvart över sju. Star va jätte pigg så jag fick börja med att kämpa med att försöka få honom att inte bara springa omkring haha.. men det gick fort.. han fattar vinken så fort den hästen. Det gick hur bra som hellst.. vi började med slutna nu på rakt spår.. Det va inte bara det inte.. kordination behöver man då vill jag lova haha.. star fattade vinken ändå så så fel kan jag inte ha gjort :D Han tyckte det va jobbigt så huvudet va väl inte där det skulle. Men han öppnade sig fint ändå. Det är bara träning träning träning som gäller.. Han har ju faktiskt blivit duktigare och duktigare på allt det andra som han gjorde samma sak med innan.. så man vet ju att man får valuta för träningen tids nog. Skänkelvikningarna är ju tusen ggr bättre än innan.. för innan gjorde han det helt enkelt inte.. han blev bara förbannad och trippade på tå med huvudet i skyn.. men nu så går han kvar på tygeln och flyttar sig.. inte precis perfekt men det är ändå mycket bättre än inte alls. :D

Idag så va jag in till karlstad och hämtade mitt mobila bredband (äntligen)som jag har haft inlämnat på lagning. Det gick tydligen inte att laga så de ersatte mig med en ny. Kunde de inte ha kommit på det tidigare än 6 veckor senare?? Jaja nu har jag det tillbaka i alla fall.. Och det fungerar kanon. :D
Passade på att åka förbi hööks påvägen hem såklart :D Tittar ju efter en sadel som jag kan hoppa i.. Antingen en vanlig hopp eller en allround. Jag vägrar lägga massa pengar på en sadel som jag bara kommer att använda någon gång ibland när jag ska hoppa. Så jag gick omkring där inne och glodde på sadlar.. Hittade en det stod 999kr på.. Jag började undersöka varför den va nersatt.. Fann svaret med att en sömm i valvet längst ner (mer som en dekorations sömm) hade gått sönder.. eller ja mer släppt än trasig. Den hade släppt ca 1cm. Jag kollade storlek och frågade om man fick ha den på öppet köp några dagar så man fick prova den. Och det gick prima. Storleken va rätt och allt. Så jag köpte den för att jag tänkte att: - VA fan jag kan ju prova den i alla fall..
Kom i alla fall till stallet och tog in star för att prova den.. tror ni inte att sadeln passar som ett jag vet inte vad.. den va som att den va gjord bara för star.. haha den satt som ett smäck..
Tänkte att detta måste vara för bra för att vara sant :D
Hoppade i alla fall upp och provsatt den.. skit skön :D Så nu ska jag provrida den till söndag och passar den då så behåller jag den.. annars lämnar jag tillbaka den :D
Fattar inte vilken tur jag har med sadlar.. samma sak va ju när jag skulle leta dressyr sadel.. första bästa billigaste passade också skit bra.. haha.. den hästen har världens bästa sadel rygg :D vad som hellst verkar passa :D bara det är rätt vidd och tumm på den :D

Ska alldeles strax åka ut och kolla när Frida rider tänkte jag.. hon skulle ta nya sadeln och känna efter hon med. Tog ett helt nytt schabrak så man ser om den ligger och trycker någon stans.
Sen efter det blir det att hälsa på Elin och Thea :D

Ha de bra..

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Sara..Kul att du hittade mig=).. Självklart kan jag greja dina händer någon dag.. Måns s´ka opereras på Tisdag.. Ska jag höra av mig när vi kommit hem eller vill du göra innan jag åker på Söndag..du bestämmer vettu..kraam Linda

2009-09-09 @ 19:48:37
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Linda

hejsan.. Faktiskt ingen aning men inte länge än en vecka.. men skicka ett sms till ´mitt nummer så hör jag av mig.. kram linda 073-8418988

2009-09-10 @ 20:37:29
URL: http://www.nogg.se/tussis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0