FÖR blött

Precis. Det är ALLDELES för blött för min smak ute nu.. Det är så trist att vakna på morgonen och se ut genom fönstret och se att det regnar regnar och regnar varje dag. Motvationen att gå upp är inte precis stor. Men det är ju bara att ta sig i håret och dra sig ut sängen. Tur att varma duschar finns. Inte ens katterna vill gå ut längre.

Och allt detta lägenhets letande tär på en. Är jag för kräsen? Kollade på en tvåa idag.. den va inte alls något jag skulle kunna tänka mig att bo i.. :S hade nästan hoppats på att det skulle vara det. Det va ett VÄLDIGT gammalt kök med långa bänkar.. usch nej.. och det va dålig planlösning också. Hallen va gigantisk och sovrummet litet..

Hoppas på att lägenheten jag ska kolla på ikväll ska vara bra. Det är visseligen en etta.. men den har sovalkov och är på 40kvm. Nyrenoverad. Så jag hoppas planlösningen passar mig.. för priset passar mig ypperligt.
Måste bara hitta en soffa som jag kan klämma in där.. Funderar på en tresitts och en fotölj. Vore snyggt. Hellst i någon vanlig färg ocm svart eller så.. Beige är också snyggt.. får se vad som finns.. har fasiken inte råd att köpa nytt heller.. :S annars hade jag gjort det på en gång.. fast då hade det blivit med divan.

Helgen har varit bra.. Åkte till karlstad med mamma på lördags morgonen och handlade på rusta. Skulle ha julpynt till salongen. Sen blev det bergvik och ikea.
Sen åkte vi hem och satte upp allt i salongen.. Blev jätte bra.. tänkte försöka komma ihåg att ta lite kort på det senare. Tråkigt med regn bara.. snö hade varit idealiskt. Men men..

Sen Star då.. mmm stackarn. Han bara står där. Jag har NOLL motivation att rida. Red sist förra söndagen. Usch vad jag skäms över mig själv. Ska verkligen försöka att ta tag i den igen. Längtar tills ridhuset är färdigt.. Lättare då. Slipper man rida i det kalla regnet. Jag är nog frusen ändå. Men ska försöka trotts regnet idag och ta en sväng. Hade ju tänkt rida nästa del av enars vintercup när det är.. då kan jag jue inte komma med en häst som inte är riden knappt.. Vill inte behöva skritta genom hela.. DET kan jag lika gärna göra hemma på A9..

Nej nu ska jag iväg till jobbet igen... har en kund klockan fem.. sen blir det stallet..

Ha de bra i regnet.. och be om lite sol och snö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0