Enars Vinter Cup del.1

I fredags efter jobbet så åkte jag över till kga för att hämta mina två kusiner Evonne och Wicky. Vi hade bestämt att vi skulle ha en liten kusin träff hemma hos mig. Min syster va också hemma så vi lagade mat, pratade och hade kul. Vi drack lite grann för Wicky och Ewonne ville ut på krogen i kga senare för det va någon där som spelade som ewonne kände. (jobbade med tror jag). Så jag och syster lovade att skjutsa in dom. Jag hade sagt att jag inte skulle med för att jag skulle upp på lördag morgon och rida Enars Vinter cup.
Men när vi hade pratat och det va dax att åka så tjatade Wicky och ewonne på mig och syster att vi skulle följa med in på statt i alla fall.. Så vi tänkte att vi kunde ju följa med en stund i alla fall.. man kan ju bara åka hem om det är tråkigt.
Väl där så va det rätt kul ändå.. det va visseligen väldigt mycket äldre folk.. men vi dansade loss i alla fall.. Jag och syster va nyktra.. eller jag hade druckit några cider och erika inget alls för hon körde..

Vi va kvar tills sista lugna låtarna drog igång och då gick vi ut och åkte hem.

På lördag morgon vaknade jag halv tio och upptäkte att jag hade glömt att ställa klockan.. Så jag kastade mig på telefonen och föröskte få någon att köra ut mig till stallet då min syster hade min bil från gårdagen..
Mamma kom tillslut och hämtade mig och körde ut mig.
Va i stallet tjugo över tio och jag skulle vara uppe på A9 klockan elva.. SÅ det va bara att slita in star från hagen och slänga på han grejerna och iväg.. 
Men vi hann.. vi va inte ens sist :D som vi brukar va hehe.. 
Red tillsammans med Frida Söderström och Liza Andreasson på Bozan och Cadam...
Vi hade angett att vi skulle ha en snitt hastighet på 15 km/h.. Ingen visste exakta längden på banan, den skulle vara mellan 13-18 km.. 
Vi kom in 17 minuter för sent.. det va för att vi blev lite förvirrade i skogen när vi såg en 10km skylt. Då hade vi bara ridit i 20 min.. så vi tyckte inte det stämde. 
Men vi saktade av och skrittade en stund och diskuterade saken.. För skulle vi ridit en mil på 20 minuter så hade vi fått galoppera rätt mycket.. och vi galopperade ingenting alls.. Så vi kom fram till att den lilla bläck femman somn stog skriven ovanför den svarta texten måste ha betytt att det inte va 10 km utan 5 km.. Så då låg vi ju helt plötsligt efter.. Vi hann som sagt aldrig ifatt tiden.. Men kul hade vi i alla fall.. 
Nästa del är i december i Kil tror jag.. får se om man tar sig dit eller inte..

I söndags (igår) så lånade jag och syster Satellit och red ut tillsammans.. Det va kul. Tog en lugn runda med bara några få inslag av galopp.. Hästarna tycktes uppskatta varandras sällskap ute i alla fall..

Nej nu vlir det att kolla på RAW.. 


 





Syster, Ewonne, Wicky och JAG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0