Bombnedslag

Idag är det onsdag.. känns som om det ska vara typ.. måndag eller tisdag.. hinner inte med dagarna längre.. pust. Massor att göra men sååå lite tid.
Idag fixade Alexandra håret på mig :D Det blev snyggt :D Färg, slingor, löshår och klippning.. det va vad som behövdes för att göra mig lite snyggare :D

Har egentligen bestämt mig för en grej ang nästa år.. Vågar egentligen berätta det eftersom jag vet att det kommer att skapa en viss besvikelse.. Det är så att jag tänkt och tänkt en massa på nästa års tävlande.. har kollat på dn nya tävlingsterminen som kommit ut på ridsportsförbundets hemsida.. och jag har bestämt mig för att jag inte ska lägga så mycket pengar på tävlandet nästa år.. eftersom jag inte har så mycket att röra mig med.. och särskillt inte att åka så långt bort och tävla för.. eftersom det kostar en halv förmögenhet att i bensin, hyra för transport, start och vet avgiften, mat.. det är ju ingen billig sport vi sysslar med.
Därför har jag bestämt att jag ska rida de tävlingar som ligger i närheten. Så alltså tänker jag faktiskt rida på A9 ritten.. Så sorry men jag kommer då alltså inte kunna vara med och hjälpa till på själva tävlings dagen.
Så, så ligger det till.. Och det har inte med att jag inte vill hjälpa till.. men jag har en häst som jag vill tävla.. en begränsad budget.. så jag får anpassa mig efter det.. så därför så blir det såhär.. Hade jag haft råd att åka land och rike runt för att tävla så hade jag självklart gjort det.

Nej nu ska jag iväg för att ta hand om min häst. Han väntar på mig.. skrutten..

Ha de..


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, den som säger att hästsporten är en billigsport, den vet knappt va en häst är. Eller oxå bara jävligt rika föräldrar, för så kan ju vara fallet oxå. Känner mej lite lyckligt lottad ändå i dessa besparingstider att ja bara har en hst på 1½ år. Ingen direkt utrustning, ingen skoning, inga träningar eller tävlingar. Men man hinner väl knappt blinka innan den dagen kommer :P

2009-11-05 @ 12:00:31
URL: http://annsofia.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Ja ge dom till Elin eller så skickar du dom på posten :D

2009-11-08 @ 23:12:12
URL: http://lindablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0