Inte så bra kompis ändå

.. det är precis vad Stars hag-kompanjon inte är.. ibland är han hur bundis som hellst, men att sen helt plötsligt bli skit dum och bita och jaga stackars star.. Star har visseligen lärt sig att säga ifrån när det går för långt vilket aldig Affe vågade, tyvärr.. han behöver någon som sätter honom på plats.
Men till saken i alla fall, igår när jag kom till stallet och tog in star för en planerad barbacka ritt på nån km, och fick syn på en utb uktning vid manken.. kollade närmare och såg att det även fattades hår där.. klämde lite på det och det liksom rykte i han av smärta.. Satellit den lilla jävulen har bitit hon på sidan av manken, lite längre mot ryggen precis där sadeln ligger emot. Eftersom han hade så ont så måste det precis ha inträffat, eller nån timme innan. Det hade inte gått hål men det är väl ett blåmärke kan jag gissa. Så det blev ingen ridning utan en promenad istället.. så fick jag med lite motion.. haha. Lite förberedelse inför morgondagens vårrus. Hoppas inte alla från klubben som ska vara med tänker springa hela tiden och fort.. för då kommer jag kollapsa och dö.. :D hehe.. min kropp orkar men mina lungor gör det inte.. :P

På tal om bilderna från Hökensås i helgen så kommer de. Jag har laddat ner dom på mammas dator och försökt att lägga ut dom på min nyöppnade pixbox sida.. men hennes dator är för seg så jag fick inte ut alla.. pust.. så jag ska försöka få över bilderna på min dator och försöka igen.. men kolla in de få som jag fick in www.arabianflame.bixbox.se

Nej nu ska jag laga vitlöksbröd till kvällens räkor :D jag vet att det är helg mys mat, men jag va sugen på det idag så det blir helt enkelt tisdags-mys-mat :D

Ha de..

Kommentarer
Postat av: Kim

Hej, hittade bara din sida å kollade in! Det är jag som sålde affe till Emilia(som jag förstår köpte tillbaka honom igen). Kul att se några bilder på honom, hade honom från att han va 5-12! =) Mvh, Kim

2009-05-13 @ 14:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0