Dressyr träning

Igår så hörde Maria av sig och frågade om jag ville ta min dressyr lektion då istället för idag (söndag). Och det tyckte jag va lika bra så sagt och gjort åkte jag ut till stallet halv sex och gjorde iordning för vi skulle börja sex.
Lektionen gick hur bra som hellst. Star skötte sig jätte fint och mot slutet så gick han till och med i skänkelvikning utan att få rådjurshals. Så det går framåt och det känns så himla stor skillnad på honom än när han kom. Han orkar bära sig nu i alla gång arterna vilket han inte orkade innan.

Hökensås ritten närmar sig med storm steg och likaså gör min nervositet.. Fast det är mer än spänd förväntan.. och självklart så är det ju själva vet.bes jag är nervös för.. vilket jag alltid är. Och det har ju stor vikt i att Affe aldrig gick igenom förutom en gång och att Star inte gick igenom på hearitten. Men det hade ju med såret han fick på benet och det är ju borta. Men det ligger ändå det och gnager ändå.
Men han känns fräsch som det är nu och jag håller tummarna för att det håller i sig hela veckan och självklart hela tiden framöver.

Imorgon blir det en sista långritt innan helgen.. sen blir det nåt dressyr pass antar jag på tisdagen när Frida ska rida :D

Nej nu blir det sängen.. sov gott med er allihop..

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0