Bilolycka

Fick reda på i helgen att Affe va med om en bilolycka tillsammans med sin ny-gamla ägare.. Hon fick sladd på bilen och släpet och åkte in i snökanten på sidan av vägen och transporten välte. Den hamnade med lilla dörren neråt så de kunde inte ta sig in den vägen och se till han.. De ringde 112 och 10 min senare va polis brankår och ambulans där.. 20 min efter det kom veterinären.. De kunde inget göra innan veterinären kom och gav lugnande.. Han låg relativt still, men sparkade då och då och fick tillslut mellan väggen mellan benen.. Tillslut fick de ut honom och de fick honom till ett stall i närheten, där de undersökte honom. De hittade ett litet köttsår på ena benet men annars verkade han klarat sig bra.. Men nu några dagar senare så är han block halt. De fick alltså inte ta med honom hem utan han får stanna där han är. De tror att han kan ha en spricka i bogen.. de ska in och röndka honom och kolla om det är en spricka eller ej. Är det inte det får han åka hem.. är det en spicka så.. ja man vet inte vad som finns att göra.. han är ju ingen ungdom precis.. Jobbigt när man hör såna saker.. han är en speciell häst den hästen..



Affe i egen hög person, han som har gett namnet till vårat team.



I alla dall...
Jag kom ju på före helgen att jag ville permanenta mig. Jag har för övrigt VÄDLIGT rakt hår och väldigt platt.. Så jag ville ha lite mer volym och tycker annars att jag passar i lite lockigt hår de ggr jag har lockat det vid finare tillfällen.. Så igår så fixade Alexandra håret på mig och OJ vad krulligt det blev.. haha det tog mer än vi hade väntat oss så nu är jag världens krulltott.. Imorse efter duschen så fick jag först föna håret någolunda rakt och sen platta lite där jag ville ha lite platt och sen ta vatten och  krama upp lite lockar.. då blev det lite bättre.. fast efter hela dagen på salongen så har det krullat upp sig igen och är rätt jätte lockigt.. Nypermanentat hår är ju alltid lite lockigare i början och lugnar sig efter ett tag.. förhoppningsvis blir det samma på mig.. Men alla jag mött säger att det är jätte fint och lagom med lockar.. men man vet ju inte ifall de säger så för att vara snälla.. Hmm.. man undrar :D men men ändå kul med nåt annat.. :D Jag menar det är bara hår.. herre gud det växer ner och det finns plattång om jag nu vill ha rakt hår en dag.

Nej nu ska jag äta lite..

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0