Tydligen

Pratade än en gång med Per nu om hur vi ska göra.. Star va helt bra i bakbenen nu.. och bara lite ömm fram.. han tyckte att jag skulle rida på som vanligt ett par dagar. Han trodde det kunde bero på att han verkade ner honom lite extra så han är lite ömm i sulorna.. Men då måste man liksom röra på honom så han får använda fötterna och få igång cirkulationen.. Han hade kollat lite med andra hovslagare som han kände och även med skolan han gick på och fick samma svar av alla.. "Bästa är att rida på som vanligt så man vänjer in de nya skorna och får igång cirkulationen i fötterna"
Blir det inte helt bra efter det så måste vi kolla igen.. Men nu syns inget av ömmandet i skritten.. lite i traven.. fast mer som att han är stel.. typ som att han är rädd för att halka.. Så jag ska ge mig ut på en kort runda ikväll och se om han blir nåt bättre när man ridit en sväng..

Så jag tänkte att imorgon ska jag prova att rida iväg vid halv tio och börja rida bortåt körplan. känns han inte bra så rider jeg hem igen och hämtar Thelma och kommer bort med henne.. jag har ju en stund på mig eftesom ingen kommer ju vara där medans hästarna är ute i skogen..

Så vi får hoppas att det blir bättre.. SÅÅ HÅLL TUMMARNA..

Letar efter en billig ny gps fortfarande.. hittar ingen.. :S men mne skamm den som ger sig..

Kramar

Kommentarer
Postat av: lotta

va du har otur sara....men som tur för dig så blir ritten framflyttad pga snöoväder.ha en trevlig helg lotta och pappen

2009-01-23 @ 15:24:12
Postat av: Carro

Ah tokigt att den inte skulle klara tvättmaskinen, annars brukar dom överleva det mesta! Men absolut, jag hojtar till när jag vet om jag ska köpa ny och om den gamla då dyker upp så reserverar jag den till dig.

2009-01-23 @ 16:23:23
URL: http://www.stallcrescam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0