Star vs Barrax

Igår tog jag fam. Söderströms hästtransport och tog med mig star till storfors. Jag och Alexandra hade gjort upp att vi på något sätt skulle rida ihop i helgen. Så det blev jag som fick plocka med mig hästen och åka.. :D Kul att träna lite annat än bara ridning också.. lastning, social träning, nya platser övning etc. Star är ju inte världsbäst på att bli lastad. Men med två personer och ett spö och bestämda sinnen så går det övervägande lätt.
Tobbe har lärt sig hur han ska göra, och det gick snabbt och smärt fritt dit i alla fall :D

Väl där (sen som vanligt) så lastades star ut och fick gå in i stallet och hälsa på de andra hästarna (Barrax o Sobra). nongalant som han är så gav han dom bara en snabb liten blick och sen tittade åt ett annat håll.. men man såg att han ändå gav dom små blickar i ögonvrån :D allt för att låtsas att vara cool :D

När hästarna (barrax och star) va färdig rustade för ridturen så bar det av.. vi red en sväng på 12,5 km tror jag Alexandra sa när vi kom tillbaka.. eller va det farten?? hehe.. noll koll :P
Vi fick rida genom storfors (mycket stort... INTE) men väldigt bra träning. Bilar, människor, hus, STENAR ;D
Sen red vi förbi "sjön" (bagtjärn) där de åkte en massa bil på isen. KUL vill också..
Star skötte sig som vanligt.. :D Barrax va lite små busig som vanligt. :D

Väl tillbaka så fick Star låna Barrax box, och det fanns ju HÖ där inne MUMS. :D
Vi två benta drack varm choklad.. Camilla kom ungefär samtidigt som oss från sin ridtur på Sobra. Så hon anslöt sig till vårt fikande.
När vi väl skulle lasta in star och åka hemåt så hade Star blivit såpass hemma stadd att han inte ville gå i närheten av transporten.. de bjöd ju på HÖ här ju..
Jag och Alexandra som skulle lasta star tyckte visst att han skulle gå in i transporten. Jag som stog vid huvudet och alexandra där bak med ett farligt spö. Vi va bestämda nog och jag trog där fram och alexandra gav honom en "knuff" där bak så gav han upp disrekt och gick in.. någelunda smärt fritt.. måste bara visa vem som bestämmer. :D
Det där med transporten är nog bara en grej för honom som han har bestämt sig för att vi inte ska ha det allt för lätt.. Så själv går det inte att va.. men är man två och har ett spö så är det inga problem.. man behöver inte alls egentligen använda det speciellt.. utan bara ha det därbak och kanske bara peta lite på honom så han känner att det är där. Så är det no problemo..

Hemma i stallet så vankades det självklart hö och mat så han va nog ändå glad för att få vara hemma..:D

I förrgår, alltså dagen före ridturen, så skulle jag vara lite duktig och tvätta min jacka. Sagt och gjort så tvättade jag den först tillsammans med andra kläder. Men den blev inte helt ren så jag tvättade den igen. När tobbe kom hem så bad jag honom att hänga upp den, då jag låg ALLDELES för skönt i soffan. :D
Han kommer in i vardagsrummet med jackan och en sak till, han frågar - Ska man verkligen tvätta den här i tvättmaskinen?
Och visar upp en liten apparat som jag alldeles för väl känner igen..... MIN GPS..!!!!!!!!!!
Den hade legat i min jackficka utan att jag känt den när jag kollade fickorna innan tvätten.. AAAAAHH!!!
Jag slet isär den och la den på elementet.. och där ligger den fortfarande..
Den ska ju vara vatten säker.. men nu tvättade jag den inte bara en gång utan TVÅ.. Hmm får se om den fungerar sen.
Jag har provat att starta den, och den startade.. men man vet ju inte ifall den fungerar men att hitta täckning eftersom jag va inomhus när jag provade den... HOPPAS DEN FUNGERAR.. annars får jag lägga till en sån till min, MÅSTE HA lista..
Men har tagit bort, en extra färg till tränset del.. har kommit på att jag bara ska köra på rött... lättast så.. har ju allt i rött.. varför krångla??

Nej nu blir det stallet och sen ikea..

Ha de..


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, jag har lite dåligt med tid för datorn..! :)

Jag har inte ditt nummer, men om du har tid & lust kan du väl höra av dig till mig på tel: 073-8352655

Så kan vi kolla när de passar oså med håret :) lättare än att skriva på bloggen.. :P Kramkram

2009-01-11 @ 15:27:17
URL: http://pumanan.blogg.e
Postat av: Elin

Hej, jag har lite dåligt med tid för datorn..! :)

Jag har inte ditt nummer, men om du har tid & lust kan du väl höra av dig till mig på tel: 073-8352655

Så kan vi kolla när de passar oså med håret :) lättare än att skriva på bloggen.. :P Kramkram

2009-01-11 @ 15:27:18
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Alexandra N

Tror det var 8 km/h bara.. men inte konstigt när det var så mycke asfalt och hårt! =)

Kram

2009-01-11 @ 16:05:37
URL: http://web.telia.com/~u55016764/
Postat av: Alexandra

tack! =)

2009-01-11 @ 22:56:46
URL: http://web.telia.com/~u55016764/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0