Skritt tur

Ja så va man hemma efter några dagar i branäs med skidor och massa mys med familjen. Men nu är man äntligen hemma igen och tillbaka till det "normala". Ganska skönt faktiskt.. fast det är självklart hur skönt som hellst att vara ifrån ett tag också.. för det är då man faktiskt uppskattar det "normala".

Kom hem runt två.. köpte pizza.. åt och... kan ni tänka er... SOV.. Men skönt va det :D.. Efter naptime så åkte jag till stallet.. och hälsade på star.. han och satelit hade tagit sönder BÅDA stars täcken.. så nu har han inget helt.. det nyaste lila va helt jätte trasigt.. det blå va väl inte lika trasigt så det får han ha imorgon i alla fall.. det lär ju inte bli väderomslag så fort att det blir plusgrader och regn.. hoppas jag inte i alla fall..
Camilla hade några täcken som jag skulle få prova och om de passar få köpa billigt. Känns lite onödigt att köpa ett till nytt täcke till en häst som inte ens är min.. hmm men passar inte hennes så måste jag ju dessvärre göra det.
Ska kolla runt lite på internet efter billiga täcken.. några tips??
Carina och Camilla föreslog nått slags medel man kunde smörja täckena med som tydligen smakade illa så hästarna inte vill bita i dom.. någon som vet vad det är för nåt?? och vad det heter?? eller några andra tips kanske??

Tog i alla fall en skritt tur på honom idag. Visseligen bara 20 min men måste börja i nån ände :D och eftersom han stått i exakt i en vecka så måste man igång lite lugnt igen.. det kändes bra i alla fall :D
Imorgon blir det väl skritt igen.. kanske lite lätt trav..

Nej nu blir det sängen..

Natti..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0