Skritt o trav

Igår så va det ju helgdag så jag passade på att rida när det va dagsljus ute.. skönt att slippa lampan för en gång skull.. Och star verkade också tycka att det va skönt att kunna se allting. Annars ser han ju bara det jag lyser på.. hehe vänder jag mig bort är det liksom kolsvart.
Men jag passade på att skritta långt och länge.. tills jag frös massor och kände att vi behövde få upp värmen lite (eller mest jag). Så vi travade en bit.. men igår va en sån dag som jag kände mig lite busig, så vi tog en snabb ökad galopp.. KUL.. :D Star verkade också tycka det va riktigt skönt att få sträcka ut lite. Men sen saktade vi av och det blev en stunds trav och sen skritt igen.. va ute ca 1½ timme kanske.. glömde som vanligt att ta tid, och min gps ligger i fickan på min andra jacka som jag såklart inte hade på mig :D typiskt..
Måste verkligen börja att använda den och dokumentera vad vi gjort.. jag har börjat några gånger men det rinner ut i sanden hela tiden. Fattar inte hur lat man kan vara ibland.. jag tänker bara.. äsch jag skriver upp det imorgon.. det kommer jag ihåg... men neehee.. det gör jag ju inte alls de.. Så då går det en hel vecka och när jag väl ska sätta mig ner och skriva ner det har jag glömt vilken dag jag gjorde vad.. Men tänkte jag skulle köpa en sån kalender (filofax typ) och skriva lite kort vad jag red, hur långt, hur länge och puls..

Har tänkt igenom lite vad jag skulle behöva köpa till tävlings sessongen.

- Pulsmätare (en sån med handtag)
- En till färg till tränset (grönt, vinrött, ljusblå eller gul har inte bestämt vilken färg jag vill ha än)
- Ev ett par nya ridbyxor.. (beroende på hur mina ser ut till då, använder dom rätt flitigt)
- Ett mindre järn till sadeln
- En sadel jord som passar sadeln

Det va väl ungefär det viktigaste jag behöver, sen är det självklart förslitningssaker som, benskydd, boots, schabrak etc.
Och inte är det billigt inte.. men men.. det allra viktigaste tycker jag av alla de saker som jag räknat upp är ju järnet och pulsamätaren. Resten är ju bara bra att ha.. fast man kan ju ta det man har i värsta fall. Men ett nytt järn till sadeln är ju prio ett. Har redan pratat med en tjej som säljer tillbehör till min sadel, så jag hoppas att hon skickar ett snart.

Nej nu ska jag jobba vidare..
Ha de bra..

Kommentarer
Postat av: Anette

Behöver du en pulsmätare som du kan ha när du rider så vet jag en som har en till pangpris...

Jag ska sälja min för att köpa en som jag kan ha till både ridning och körning.

Har lagt ut annonsen hos Mia på Distansritt, annars maila mig så får du veta mer

Ha det gott

2009-01-07 @ 16:28:24
URL: http://stallanette.se
Postat av: Elin

Har lite svårt att tro att du mättar ditt sug efter bebis om du kommer hit ;) Blir nog motsatt effekt med tanke på hur snäll & go min lilla goding är! Men du/ni är välkomna ! ;) Kram

2009-01-07 @ 17:27:27
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj, vad snällt av dig! :) Jag vill gärna göra de, men har hört att man inte ska göra det när man är gravid eller ammar pga att färg-resultatet kan bli lite mysko pga hormoner? Så kanske lika bra att vänta litegrann till eftersom jag ammar nu.. Eller vad tror du? :) Kram

2009-01-08 @ 14:10:08
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0