Ramlade av

Just det det va precis vad jag gjorde igår när jag red star..
Tog en runda på 50 min jogging i skogen med min inköpta pannlampa.. allt va frid och fröjd och han travade på som vanligt.. fast lite små rädd för alla läskiga stenar som befann sig i skogen och som tänkte anfall vilken sekund som hellst, så det är bäst att ta täckning så fort man bara kan.. hahaha..
Men påväg hem så travade vi på som vanligt och bara helt plötsligt slog star tvärnit och gjorde samtidigt en vändning åt vänster.. jag hade inte en chans.. tappade helt balansen eftersom mitt ena ben (alltså det vänstra) åkte upp och ur stigbygeln så det hamnade liksom ovanför sadeln medans jag hamnade på sidan åt höger.. fast jag fick tag i han så pass (i tyglarna) att jag inte ramlade med huvudet före utan hann få ner ena benet så pass att jag hamnde på arslet.. ingen skada skedd där (mjukt fall eftersom rumpan kom först haha) men blöt och grusig och lerig blev jag och arg.. sa till han "-Varför gjorde du sådär.." och tittade argt på honom.. han tittade tillbaka och såg ut att vilja säga "-Det va inte meningen men det va bara alleles jätte läskigt just där, det låg nån och lurade där bakom ena stubben och ville hoppa fram och bita mig i nosen.. JAG LOVAR"
Men ilskan rann av mig kort efter att jag kravlat mig upp i sadeln igen och travade iväg. Tänker inte lära honom att när matte ramlar av blir det skitt hem.. HA.. inte det inte.. här ska det pågå i samma tankt som innan fallet..

Väl hemma fick jag ta en borste och borsta bort det värsta gruset så jag slapp grusa ner hela sätet i bilen..
Allt gick ju bra.. har inga känningar såhär efter att jag kan ha slagit i eller sträkt mig.. SKÖNT.. det värsta som finns är ju smärta..
Vet en gång när jag hade Knappen (ett fullblod som jag hade på foder innan jag köpte Affe) så red vi på banan och tränade slutna i galopp.. och så gjorde han nått slags hopp så jag slogs tillbaka i sadeln så jag liksom tappade luften... sen kände jag bara hur det strålade genom ryggen.. tänkte då att det kanske bara va tillfälligt pga rycket.. man kan ju få lite ont just när det händer.. men sen när jag va tillbaka i stallet kom jag knappt av hästen.. och hur jag fick av sadel och träns etc det vet jag inte.. men jag hade fått ryggskott..
Det fick jag bekräftat dagen efter.. och jag kan säga att den natten och tre nätter efter det, det va inte alls kul.. hur jag än låg så gjorde det så ont att jag knappt kunde andas.. fick en massa tabletter som jag fick ta.. tror jag tog 6 tabletter om dagen i 14 dagar.. Men efter en vecka så va den allra västa smärtan borta.. men jag hade känningar av ryggskottet i säkert en månad. Så jag va lite rädd att det kanske skulle bli nåt sånt, för det blir ju ett litet ryck när de gör sådär också.. men jag hade tur..

Satt och funderade efteråt hur längesen det va jag ramlade av sist.. och det va i somras på A9 ritten.. jag satt utan stigbyglar och kom fram till första groom stället.. och skulle hälla vatten på affe.. men det tyckte han tydligen inte om sa han liksom kastade sig iväg så jag hamnade på sidan och eftersom jag inte hade stigbyglarna i så gled jag av och hamnade på arslet då med i gräset.. affe kutade ut på en äng och ställde sig och kissade, sofia (som va en av mina groomar den dagen) slängde sig ut på ängen och fångade in affe.. vilket inte va speciellt svårt eftersom han kissade. :D
Men innan det så har jag inte ramlat av på år.. tror det va på en av malins hästar sist.. Prisse.. och det är längesen..
Så jag kom fram till att atingen red jag mer sällan och snällare hästar.. eller så fösrvinner en del av balansen på "äldre dar" :D Man får tolka det som man vill..:P

Nej nu blir det sängen.. min söta tobbe sover redan sött.. ska nog krypa ner och värma mig lite.. han är som ett element vill jag lova.. man fryser inte när man har han i samma säng.. :D

Godnatt..


Kommentarer
Postat av: micsan

Hej jo allt är bara bra här själv då gumman?

1. Följ med mig så visar jag!

2. Spelar ingen roll vad du tar bara du har nåt på dig;) hehe

3. Gå med mig ;)

4. Du får skaffa ett

5. Kan inte tiderna i huvudet men ca 11- 20 de flesta dagarna.



Så nu kan du ju följa med och simma=) Kram

2009-01-15 @ 14:08:01
URL: http://me123.blogg.se/
Postat av: Micsan

Ett halvårskort tror jag går på 425. Annars 40 kr gången. Tror det blir på tisdag. Nämligen stängt sön och mån KRAM

2009-01-15 @ 22:55:09
URL: http://me123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0