mitt nya liv..

...börjar nu.. förhoppningsvis.. ska väl inte lova något men jag kommer försöka. :D Jag köpte en halvårs kort på badhuset idag.. jag ska börja simma :D hehe.. lite exktra träning.. de har även gym där.. får se om jag kanske köper ett gym kort också.. :D MEN DET vill jag inte LOVA.. Jag gillar egentligen inte gym.. gillar inte känslan av att träna sig "svettig" :D hehe..
Jag vet att man blir svettig av att rida, men det är inte samma sak.. då är jag ju inte ute efter att bli svettig och träna mig själv.. utan jag ska ju träna hästen då.. Därför tänkte jag att simma är ju bra träning och man håller sig hela tiden sval och skön.. kan det bli bätttre?? :D

Red star idag på banan.. dressyr.. gick väl både bra och dåligt.. han är ju så svag i galoppen så det är ju inte lätt att få han att galoppera någolunda bra. Men tillslut gick det, men det gick fort.. eller ja inte sken med fortare än kort galopp.. Han bär sig inte när man försöker få honom att korta galoppen.. då börjar han trava med bakbenen.

Igår blev det lite longering. Bara i några minuter eftersom det va mer träning på själva longeringen än träning för muskler och flås.. han är inte så bra på longering heller.. han liksom springer som en tok och sen tvärnit och vänder sig mot mig.. Hotar man lite med spöt så springer han igen ett varv som en tok och sen tvärnit.. Men igår så gjorde jag en mindre volt så jag va närmare och då hann jag liksom dra till i linan framåt så han inte hann stanna och vända sig.. resultatet blev att han travade några varv utan att stanna och då bytte jag varv och samma i det.. sen när han travade tre varv utan att stanna så slutade jag och gick tillbaka.. måste sluta när det går som bäst. :D

Nej nu ska jag mysa med tobbe..

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Sara!

Ska testa med B-vitamin, det är ju iallafall värt ett försök :)

Jo de är väl annars bara att gilla läget, bara det att jag har så illa tunt hår redan innan, så det får bli att hålla det kort nu för att de inte ska se lika stripigt ut :)



Hoppas allt är bra med dig! Kram

2009-01-27 @ 22:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0