Karlstad

Är precis hemkommen från karlstad. Vi har varit och kollat på grejer till huset tillsammans med min mamma.. Hon kollade på saker till deras hus. De håller på att renovera dom också. Vi va på Stuvbutiken, ikea och elgiganten. Mamma va den enda som handlade något på Ikea.. Hon köpte en vatten kran. :D
På elgiganten köpte jag en ny mus till min laptop. Behövdes eftersom jag inte hade någon innan.. har ju bara toutch paden. Det har ju funkat men det är skönare och lättare med en fristående mus. Köpte i alla fall en pytteliten röd.. jätte söt :D

Ska alldeles snart åka till stallet.. Ska rida på banan idag tänkte jag.. funderar på att rida på gramanen.. fast jag minns fan inte var jag lagt den.. Hmm undra.. kanske på vinden bland andra hästsaker.. hade den ju på affe.. fast minns inte om jag skickade med den med Affe eller inte.. Annars får jag väl hitta på en själv eller ta gummisnodd.. vilket jag inte vill eftersom jag inte tycker det är lika bra.. för med gramanen kan man ju släppa på under tiden man rider.. gummisnodd är ju i samma läge hela tiden.. men fördelen med den är ju att det just är en gummi snodd... den är elastisk.. Får se vad jag gör.. kanske helt enkelt rider utan som jag brukar..

Igår så va jag och star ute i ca 1h 15min. Travade en del då jag va på en väg som fortfarande hade mycket snö på sig. Star verkade tycka det va ganska kul för han travade på av egen maskin.. sen att det va lite läskiga stenar här.. men det gick bra ändå.. tar bara lite omvägar runt dom så dom inte har en chans att hoppa på en om dom allt förmodan skulle vakna till liv.. :D Vilket star tror förstårs.. :D det är en enveten kamp om vem som bestämmer när det gäller att gå förbi stenarna.. jag vill att han håller sig på samma ställe på vägen (alltså på kanten) även om det kommer en sten.. men star tycker inte alls det, för stenen är ju så himla läskig.. ju större desto läskigare.. han tycker att man ska hålla sig så långt från den som möjligt.. och kommer det en sten på varje sida av vägen... då blir det knivigt... men han brukar lösa det genom att springa lite extra fort förbi.. hahaha..

Nej nu måste jag byta om..
ha de.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sv; Nemen hej gumman=)

Jora det är helt okey, hur är det med dig da?

Vilken fin häst du har=)

kramar

2009-01-26 @ 17:59:45
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Japp jag är gift, sen två år tillbaka=)

Hur går d för dig med kärleken da?

Jag arbetstränar på djurkliniken här i kga, skitkul=)

Jobbar du fortfarande som frisör?

Bor precis vid frödingsparken, jätte mysigt=)

Vart bir du nånstans da?

kramis

2009-01-26 @ 19:06:06
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0