Dumma snö

Idag va det ju meningen att jag skulle rida ett ordentligt dressyr pass i vår fina paddock.. MEN då ville visst vädergudarna att det skulle bli SNÖ och KRAMSNÖ på det också... och jag som inte har snösulor än.. grrrr.. väntar på att hovslagaren (per) ska komma och slå på skor med sulor och nya brodd.. men han kommer ju aldrig (otålig).
Men tänkte att jag kunde ju försöka rida lite i alla fall.. eftersom våran ridbana är så ordetligt drenerad så blir den aldrig frusen så den blir hård och camilla är noga med att sladda den så den är heller inte knölig.. red i alla fall en stund, men han fick en del styltor och snubblade lite då och då.. men när man ridit en stund så försvinner ju snön där man varit.. så efter en stund så gick det bättre.. men så fort man la en volt så va styltorna där igen.. längtar efter snösulor..

Har inföskaffat mig en kalender nu som jag ska dokumentera all min träning på både mig och star :D hehe.. kul att kolla tillbaka på sen.. och visa ifall nån frågar :D hihi..

Kollade in Alexandras och Camillas blogg innan.. och gud vilka snygga ridbyxor alex har fått.. mmm.. vill ha.. :D fast i annan färg :D  (sobraobarrax.blogg.se)

Ligger i sängen nu brevid min tobbe som kollar på nåt program om lastbilar på is.. de kör massa grejer till och från Aput. Man kommer bara dit genom att åka på isen.. så de kör med tunga lastbilar som är lastade till max med grejer som ska dit ut.. programet går på fyran klockan halv elva tror jag.. han gillar lastbilar :D hehe..

Tömkörde igår igen.. gick jätte bra. Men star tyckte det va jätte kul så han blåste upp sig och visade sig jätte fint.. snygg luftig trav fick han.. galoppen därimot va mer skuttig än galopp.. hahaha.. fast han har ju svårt med galoppen vilket som så jag va mest glad över att han fattade galopp över huvudtaget.

Nu ska jag sova :D
Natti nitti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0