dressyr och snabb galopp

Igår red jag dressyr på banan med star, det gick faktiskt över förväntan bra.. han fattade fina galopper (för att vara star) och va faktiskt ovanligt framåt. Han brukar inte tycka det är så kul på banan annars och brukar vara lite segare än vanligt.. men inte igår inte.. Han tog galopp när jag bad om det och flyttade sig fint för skänkeln..

Idag så va vi ute på lite snögalopp.. vilket verkade tagga upp star som bara den.. vi galopperade fort fort och han verkade verkligen älska det.. haha.. öronen framåt och villig att springa på när man bad om det :D

Har tänkt att börja ge star havre för lite mer energi.. får se hur jag gör, ska fundera ett tag till.. Kan vara bra nu är vi närmar oss tävlings sesongen..

Nej nu ska jag sova..
Ha de..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0