Äntligen......!!!

Äntligen fick va svar från stars ägare.. Jag skickade mejlet  igen ifall det hade kommit på villovägar.. man vet ju aldrig med internet.. Så sagt och gjort så skickade jag det imorse.. och fick svar nästan direkt.. mejlet hade kommit fråm förra gången men hennes mejl i sin tur hade inte kommit fram.. hon skrev att hon redan fått det mejlet och svarat på det. Så hon svarade på mejlet igen som nu då kom fram till oss..
Hon skrev att vi gärna fick ha star kvar och hon kan tänka sig att sälja honom till oss för en  relativt billig summa.. Ringde upp Malin, glad i hågen men fick föst inget svar.. så jag duchade först och sen tog jag tillfället i akt och svarade.. skrev att vi va mycket intresserade att köpa honom och frågade vad hon tänkt sig för pris..
Sen ringde Malin upp, hon kunde inte svara för hon jobbade men fick en liten stund över för att ringa upp. Jag berättade för henne om mejlet och vad åsa skrev, och hon blev jätte glad. Vi pratade till och från och kom fram till att vi skulle köpa honom ihop, eftersom varken hon eller jag är speciellt täta. Så vi gjorde upp att vi kommer äga honom ihop men jag står för tränandet och tävlandet och stall och så, medans hon ska jobba i norge en tid och sen resa en del.. ev stå för försäkringen och så. Hon vill bara rida lite då hon är hemma.. vi va eniga om att vi inte ville att han skulle tillbaka till gränna som turist häst. Det är bara synd om honom då eftersom han inte gillar barn, och inte gillar att det är nya ryttare hela tiden.. han blir bara stressad och nervig..

Vi kom också fram till att vi ger absolut inte mer än 20000 för honom.. fast vi ska vänta och se vad hon begär, så ska vi ställa oss efter det sen.. vi kommer naturligtvis förhandla ner priset om det går.. för han är ju inte helt felfri liksom..
För det första är han blandras arab/varmblodstravare, han är inåttåad, lite svårt för galopp, han är elva år (visseligen bra ålder men han blir ju inte yngre)
Och kollar man på vad andra hästar är värda på internet så kostar de inte mer än 15000 och 30000 för en RENRASIG arab.. priserna rasar..
Vi har heller inte råd någon av oss om han blir dyrare.. men vi håller tummarna.. men först och främst så får han vara kvar i sommar och det är huvudsaken.. JAG KAN TÄVLA.. :D YYEESS..

Nej men nu blir det jobb igen..

kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0