Jul jul strålande jul

Ja nu har det ju varit jul och juldag.. Det har inte blivit någon ridning under dessa dagar pga all stress på jobbet och annat som skulle fixas med flytt och annat.. Julefirande blev det lite grann.. julmat är ju bara för gott. Star fick en extra morot och det blev han glad över :D

Det har varit en smärre storm här i två dagar.. Snö och stark blåst. Men det verkar ha lagt sig nu.. Va i stallet innan och jag kunde vara där utan att blåsa bort :D
Longerade Star en kvart undefär. Mest för att se hur han rörde sig, eftersom jag inte har ridit hade jag ingen aning om han va halt eller nåt.. Så det va bara på med longerings linan och in i ridhuset och longera några varv. Men det va inga fel på honom inte.. Han sprang på som vanligt och visade inga ömma punkter.. Inte för att jag trodde det med det kan va bra att ha koll..

Imorgon kommer Carina från bjurstjärn med sin Bruttan. Vi ska rida ihop om inte vändret är alldeles för hemskt.. Är det de så får hon komma utan häst och prova rida Star i ridhuset.
Det ska bli kul med lite sällskap av dom. Det va väldigt längesedan vi red ihop. Förut brukade vi alltid rida tillsammans när jag bodde i bjurstjärn och red en av hennes hästar som hon hade då. (Fuxen).

Sitter nu hemma i min nya lägenhet och tittar mig lite omkring och är faktiskt ganska nöjd med vad jag och Malin åstakom igår när vi fixade här. Det tog fasiken jätttteee lång tid. Höll på från elva till sex. Och alla kartonger är inte ens borta än. Och då hann vi färga håret på Malin emellan.. Pust. Men nu ser det ut som om någon faktiskt bor här. Skulle tagit en före och efter bild.. Men det glömde jag.. Kanske kan ta några efter bilder endast och lägga ut senare. Får se.

Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan och kanske se twilight. Hmm.. det ska jag nog. Är sugen på den filmen idag :D

Kram på er

 


Kommentarer
Postat av: frida

söt polle , är det din ?? :)

2009-12-31 @ 00:24:08
URL: http://friid0a.devote.se
Postat av: LYDIA

Är du möjligen ute efter en ny, vårinspirerad bloggdesign? Lucky you, för jag lottar ut en sån hos mig! Klicka på bildlänken till höger om headern så kommer du direkt till tävlingsinlägget :)



/Lydia

2010-01-05 @ 13:34:59
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0