Lite allt möjligt.

Ja det va ett tag sen jag kunde skriva nu.. Det är så att mitt internet har kollapstat.. Har ett sånt där mobilt bredband via ett USB minne.. och det lilla USB minnet fick för sig att sluta att fungera en dag.. Datorn tog inte ens emot den.. inte en suck av liv i det.. så jag fick åka in till karlstad och lämna in det på 3.
Passade då på att dra ut till Coop Forum Bergvik och kollade in deras häst avdelning.. Ganska stor faktiskt.. hade väntat mig mindre.. Inhandlade ett nytt bett, Hästgodis (måste ju fjäska för han nu), två syntet sadeljordstunnlar, En grimma, en flugband och en flaska med innehåll som luktar mint som man masserar med (minns fansiken inte vad det heter nu bara för att jag ska skriva ner det :D Men det kanske klickar till innan jag skrivit klart.

Som sagt va ju ET ute och kollade igenom Star. Han hade en låst bog och spända muskler i rygg och länd samt att hon hittade vart sträckningen satt.. så hon behandlade och grejade, va skit spännande att se faktiskt. :D
Star har i alla fall varit jätte fräsch sen dess under våra ridturer..

Igår va jag i bjurstjärn och red.. Har ju köpt en ny bil (volvo 855, grön) som jag kan dra släp med :D Är så förbannat lycklig över det.. Har jämnt fått krångla med att låna bil av någon om inte Tobbe kunnat vara med och kört. Han har ju mazta pickup, men jag får inte dra med den på min B-körkort. Men nu får jag dra 1530 kg på mitt körkort :D hur bra som hellst :D Slipper jag ta det där förbaskade E-körkortet.. I alla fall tillsvidare. Någon gång ska jag ta det i alla fall..
Men tillbaka till saken, va till bjurstjärn igår med Star och red på lite andra vägar för en gång skull. Kul att komma iväg lite. Vädret va exemplariskt.. inte för varmt, inte för kallt, men ändå sol och fint.. red visseligen på eftermiddagen vid fyra.

Idag så va vi ute på en 20 km runda.. Mycket trav.. en del galopp också. Vi tränar inför Billinge.. som blir av.. :D Längtar efter att komma iväg..
För övrigt flyter allt på bra tycker jag.. Har hopptränat lite med Star för instruktör och det gick hur bra som hellst.. han är duktig.. även fast jag känner mig som ett blåbär hehe.. Men det tar sig.. vi har kommit så pass långt att det inte blir ett stötigt hopp utan att det flyter på bra över :D

nej nu ska jag betala mina räkningar och sen åka hem. (är hos mor) Det blir tacos och film ikväll :D MYYS faktorn är hög :D

Ha de bra så syns vi på Billinge om jag inte hinner skriva mer innan det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0