Valborg snart

Om ett par timmar är det valborg :D eller om en timme för att vara exakt :D
Det kommer eventuellt bli en lugn helg med en massa träning för mig och star.. nästa helg är det ju hökensås.. och HERREGUD vad många som anmält sig.. räkande lite snabbt och det är bortåt 70-80 st.. Gud va kul :D
Hoppas det går bättre denna gång.. funderar faktiskt ärligt på att ha benskydd bara ut i fall att.. hahaha fatta att jag funderar på benskydd bara för att jag ska kunna svampa av honom ordentligt.. Hmm ska fundera en stund till på det.. för jag är rädd att det ska göra mer skada än nytta.. skavsår kan ju uppstå och göra det värre.. för han behöver ju inte det för själva ridningens skull.. hmm.. svårt val.. kanske helt enkelt sätter på han dom när jag ska svampa och rider utan.. MEN gud vilken extra tid det kommer ta.. men det kanske är värt det. Får se.. ska fundera en stund som sagt.. kom gärna med råd och synpukter..

Och för er som inte läste det inlägget med skadan som gör att jag funderar på benskydd så sparkade han på sig när jag svampade av honom innan vet gaten.. jag hade alltså ridit klart första slingan och skulle kyla ner han genom att svampa av honom under magen och mellan bakbenen och då sparkade han sig med det ena bakbenet på det andra bekbenet. Det resulterade i att vi inte fick fortsätta för att han blev lite stel och vi ville inte riskera ifall det skulle vara nåt mer inuti benet.. Men det va det inte han va bra och fit for fight redan dagen efter.. men man vill ju inte att samma sak ska hända igen.

Och idag så fick jag ett jätte kul mejl och inlägg här i bloggen från Stars första ägare.. alltså den som hade honom tills han va fyra år. Hur kul som hellst.. kanske till och med får chansen att kanske få se kort på hans föräldrar och få se hur han själv såg ut som liten plus höra hur han va då och kul att se förändringarna.. :D

Imorgon så ska jag rida på förmiddagen tänkte jag.. börja klockan två.. så det blir nog en två milare eller mer tänkte jag.. beror på när jag kommer ut till stallet.

Har förnärvarande en VÄLDIGT busig kisse vid min sida som börjar så smått gå mig på nerverna för han är rätt rastlös så han börjar gå lös på datorn och min arm.. fortfarande utan klor men det dröjer nog inte skulle jag tro innan han börjar använda sina sylvassa kattunge klor och tänder.. det betyder att jag måste köpa mer leksaker.. hans börjar bli slitna och tråkiga..
Nu kommer tänkerna.. AJ.. så det är dax att sluta och sysselsätta katten..

Ha de..

Kommentarer
Postat av: Alexandra

vi svampar inte våra hästar på benen! =)

bara efter allt är klart när man gör en ordentlig tvätt...

för anser att de är viktigast o bry sig om att kyla.

Och då kvittar benen! veterinären bryr sig inte om dom är lite lortiga... Hellre de än skavsår från skydd.. min åsikt! =)

kram

2009-04-30 @ 10:38:33
URL: http://www.teamnorberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0