Promenad

Va ute på en liten promenad idag med Affe. Han hostar fortfarande men det har blivit annolunda.. det kommer inte så djupt ner nu utan mer högre upp från halsen. Han hostar heller inte lika hårt och tungt. Utan mer lätt och blött typ. Hoppas det är påväg mot en förbättring. Håller tummarna. Hoppade upp på ryggen efter halva vägen och red med repgrimma och grimmskaft hela vägen hem. Han verkar kunna mycket western. Han va cool lugn när jag red med grimmar. Ungefär som om han visste att jag hade mindre kontroll.. Han lydde minsta vink. Hel coolt att hänna faktiskt. Fast då hade vi ju inte travat nåt, han blir alltid lite hetsigare när man travat.. han tycker det är så kul.
Gav honom lite varm betfor när jag kom tillbaka. Man dricker ju själv varmt honungsvatten när man har hosta eller är sjuk. Så jag tänkte att varm betfor måste ju nästan vara samma sak. Varmt och sockrigt. :D Hehe.. han kan ju knappast bli sämre av det i alla fall :D
Han hade ingen feber idag heller, 38 grader.

Han fick äta massa gräs idag från igår då jag öppnade upp hagen lite mer. Så han struntade självklart i höt istället.. fast jag klandrar han inte.. klart det är godare med värskt än trokat :D

Här kommer lite bilder från promenaden idag



och några från igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0