I förr går och igår

Ja då kanske man ska skriva lite hur träningen har gått..
I förrgår (fredag) red vi 11.93 km på 45 min 30 sek med en etapp fart på 15.7 km/h.. och igåt red vi 23.88 km på 1h 42 min med en etapp fart på 13.9 km/h..

Han va lite svullen i fram benen idagnär jag kom, satte aldrig på han back on tracken igår, vilket jag känner att jag skulle gjort och vet inte heller varför jag inte gjorde det, men då vet man till nästa gång. Men va där lite senare och tittade till han när han varit ute i hagen ett par timmar och då va svullnaden borta och benen kalla. Så det va nog för att han fick gå in precis efter ridturen och sen stod still hela natten.

Ska dit snart igen och rida lite på banan.. tror jag ska ge mig på några skutt.. det finns en liten stärcka ute med lite fasta hinder som vi brukar skutta över.. de har höjt det ena indret nu så att han verkligen får hoppa.. Och det känns att han tycker det är kul så jag tänkte vi kunde hoppa lite i paddocken idag.. eftersom jag har dressyr sadel så blir det inte så höga hinder.

När jag tog in affe igår när det regande som värst så frös den stackaren jätte mycket.. han e så himla frusen så nu har han ett ännu varmare täcke på sig.. vädret nu är så svårt när det gäller att välja täclen, eftersom när det ena dagen är så varmt så de nästan blir svettiga under täcket och nästa regnar det och blir kallt att de fryser med ett vanligt regntäcke.. Så nu blir det ett fodrat regntäcke..

ha de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0