Fösta inlägget

Ja då har man skaffat en blogg till och om min lilla Affe (Arabian Flame).. Min lilla sötis..
Hade tänkt att skriva allt om Affes framgång och nerslag. Allt om träning och tävlig.. Alltså allting som händer i Affes liv, för er som är intresserade.

Idag när jag va där så hade han fått flera bitsår.. Så nu kommer han få gå själv i en hage.. Fast bresvid alla de andra hästarna så han kommer ju inte känna sig ensam.. Men då kan de inte va dumma mot honom och jaga honom och bita honom.. Han e ju rädd för dom.. Så för att han ska få lite lugn och ro så kommer han få gå i en egen hage.

Han har gått med två stycken i en stor hade innan, men det gick inte för att han hade nya bitmärken varje dag, sen blev han trampad på ena bak så det blev sår, inget allvaligt, men det kan ju hända något allvaligt om man inte sätter stopp för det.. Så då fick han byta till en ny hage och gå tillsammans med en annan ensam häst (William) men det har inte heller gått, han jagar också på honom och biter honom.. Så nu har jag fått nog.. han måste ju kunna känna sig lugn i sin egen hage.. Vill ju inte att det ska hända något att han tex blir biten över ryggen så jag inte kan rida..

Imorgon kommer hovslagar Per och skor. Affes skor är typ bortslipade.. ingenting kvar av dom.. Så han har varit lite ömfotad nu ett tag.. Han skulle inte ha skotts förens v. 22. Så nu ska vi svetsa skorna och se om de håller längre den här gången.. har inte råd att sko han för 800 varje månad.. Så jag hoppas på en lösning. För jag kan ju inte rida mindre precis..

Tömmkörde Affe idag. Det tyckte han va jätte kul.. Å jag också.. :D fast det va jobbigt för mig efterom jag fick springa så när vi travade haha.. kondis?? Neeee.. :D Nyttigt för mig?? JAAAAA.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0