Förmodligen bättre idag

Va ute hos Affe idag på lunchen och tempade och longerade. Han hade 37.8 i temp och alltså ingen feber. Han hade ju ingen igår heller. Pratade med vet idag och hon sa att så länge som han inte har feber så kan och ska han hellst röra lite lätt på sig. Det får igång blodciskulationen och därmed blir han fortare bättre. Han hostade bara till nån gång i början av longeringen. En klar förbättring. Så jag håller tummarna men tar inte ut nåt i förskott. Ska dit ikväll igen och tömköra lite och se om det fortfarande är bättre än igår. Hoppas Hoppas. Vet. sa att jag inte behöver oroa mig för kvarka för då hade han haft både feber och ndeatt aptit och prestation. Vilket han inte har, varken eller. Han äter precis som vanligt och är framåt precis som vanligt. Han skade sig lite igår när vi va ute och gick. Han hetsade så han sprang på en stock, eller han lyfte inte bakbenet som han skulle så det blev ett litet sår. Bara håret försvann och det översta hudlagret. Det bödde knappt, blev vara lite rött, fast jag tvättade det i alla fall med klorhexedin. Idag såg det fint och rent ut. Jag hoppas så innerligt att jag kan va med på lördag nästa vecka. Men jag får nog inte hoppas för mycket för då blir det säkert inte så, med min tur. Eller man kanske ska kalla det för otur för det är det de är.. pust..

Tog lite bilder när jag va ute i stallet förut.. Lägger in dom ikväll sen när jag kommer hem och lagt över dom på datorn,,

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0