Stämplad

Igår va det så himla varmt när jag va i stallet att jag inte orkade rida. Jag spolade affe med svalt vatten, och han tycktes gilla det. Men kanske inte så konstigt när det va närmare 30 grader ute. Hans ben gillar inte värmen heller. Pga den så svullnar han rätt mycket. Fast han är inte nåt halt alls. Svullnaden försvann helt efter stukningen, men sen när värmen kom så kom den tillbaka. Jag blev jätte orolig och longerade honom, men han va inget halt alls. Men jag ringde veterinären i karlstad för att få råd. Han sa att det inte är ovanligt att hästarna svullnar under såna värmeböjlor och särskillt inte, som i Affes fall, har haft lymfangit plus nyss varit stukad. Så jag frågade om det va nån fara att rida, och han sa att så länge han inte är halt så är det bara att ånga på som vanligt, det enda är att det ser tråkigt ut när han är svullen.

Men i alla fall efter att jag spolat honom så tänkte jag att jag kan ju longera lite i alla fall.. så vi gick ner till banan för att se om det gick att vara där. Det va tomt så det gick alldeles utmärkt. Jag longerade i båda varven i alla gång arter. Sen tog jag va grimma och lina så han fick springa lös. Ville ta lite fina kort på honom. Fick ena riktigt fina ena :D.
Det är plast som hänger från ridhustaket som fladdrade i vinden så han spände upp sig och visade sig från sin allra finaste sida. :D

Påväg tillbaka från paddocken så blev han rädd för nåt och hoppade åt sidan, men min fot råkade visst vara ivägen så han stämplade mig riktigt rejält. AJ, så den är alldeles blå nu.

Idag ska jag till storfors och rida med Alexandra. Hon slutar kvart över sex så det blir att vi åker runt sex. Men har eftermiddag i stallet så jag ska ut nu och mocka och så, så är det färdigt sen.

Här kommer lite bilder från igår..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0