Barbacka och ny glöd

Igår red jag barbacka på star för första gången.. GUD vilken dålig balans man har egentligen.. va fan nära att ramla av hur många gånger som hellst. Men höll mig kvar med nöd och näppe.. men efter en stund ridning ( i vår nya paddock med världens bästa ljus och underlag) så fann jag balasen mer och mer.. det är väl som att cykla antar jag.. det ritter i ryggmärgen.. Rider ju inte barbacka så speciellt ofta.. men nu kommer det bli mer av den saken.. :D Balansen ska vara på topp till nästa sessongs tävlingar :D

Han är rätt skön att rida barbacka på ändå.. han är inte så kotig.. Mycket päls har han med så han är mjuk och skön :D hehe.. Men funderar på att raka han om vädret tänker fortsätta att vara såhär varmt. Men än så länge rider vi inte så hårt så han blir svettig.. rätt praktiskt med mycket päls när det blir kallare.. slipper ha JÄTTE tjocka täcken.. men mindre praktiskt sen när man börjar rida mer hårdare och han blir svettig.

Den 13 novmber är det träningsritt på A9. Frida Söderstöm håller i den. Den kommer att utföras i skritt.. kanske en ev trav.. Så jag tänker rida barbacka då med.. Star är ju inte den hetsiga individen precis.. Kommer att rida till körplan då med.. eftersom det bara är 3 km dit från mig så känns det onödigt att låna bil och hyra transport för att åka dit, när det går att rida dit.. bra uppvärmning.

Igår när jag åkte till stallet så kände jag inte alls för att rida.. har inte ridit sen i torsdags och hade verkligen NOLL motivation.. men väl där och väl uppe på hästryggen så va det jätte kul och det gick hur bra som hellst.. förutom att jag va nära att ramla av pga min obalans.. haha.. men kvar satt jag :P Så jag har kommit in i en period där jag längtar till stallet för att få rida mer mer mer.. :D Så en ny slags glöd har tänts, tror det kan bero på att det även är lyse på vår bana.. den är mycket bättre än Hallbergs.. För hans bana är så dåligt underlag på när det är kallt.. Våran fryser inte på samma sätt för våran är bättre dränerad.

Nej nu måste jag fortsätta arbeta..
Ha de.


Kommentarer
Postat av: therese

kolla in denna länken där står allt :



http://www.designadinblogg.se/2007/october/lagga-in-filmklipp-pa-bloggen-youtube.html



kram :)

2008-12-02 @ 15:48:29
URL: http://theresezackrisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0