Som en buss...

Ja gud så jag längtar.. trotts att det inte är jag själv som ska tävla så ser jag verkligen fram emot det som bara tusan. Längta längta längta.. Det ska bli så himla kul att träffa alla.. Sen framför allt vara på tävlingsplatsen.. känns lite tävlings puls :D.

Men innan är det ju flytten till karlskoga som hägrar.. längtar så mycket att jag blir tokig. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Det jobbigaste med hela flytten är att jag måste ha en ny soffa eller fotöljer som passar till den soffan jag har nu eller helt enkelt en helt ny soffgrupp. Och ett soffbord. Hmm.. men jag vet inte vad jag vill ha och har väl egentligen inte så sjukt mycket pengar att lägga på en soffa.
Visst hittar jag en soffgrupp som passar kan jag ju sälja den jag har och få lite cash för den.
Men som sagt. Vad ska man ha? Har kollat lite på blocket och hittat några stycken som känns bra.. Men som mamma sa.. bo först och handla sen.. Så man får bo in sig och känna efter vad man vill ha för nåt.. och vad som passar.
Jag har ju turen att det är väldigt ljusa färger nu så det mesta passar ju in..

Imorgon gör jag sista dagen på veckan.. skönt. Ska åka buss över till storfors för att hämta min bil som är där på lagning... igen.. Funderade först på att åka dit ganska tidigt.. men kom på att det ärju onödigt att åka tillbaka till kristinehamn för att  vara hemma nån timme bara, och sen till kga.. om jag lika gärna kan göra ordning allt innan och åka direkt till jobbet. Det finns en buss som går 12:05 som är framme halv.
Då hinner jag precis hämta bilen och åka direkt till kga till jobbet.. Måste bara kolla med mamma om han som lagar den tar den till mammas jobb.. annars blir det låååångt att gå.. och då hinner jag inte. Hmm.. får ringa henne imorgon.. för nu sover hon.. skulle jag ringa nu skulle hon stypa mig.. LOVAR :D hahaha

Idag kom mina ny inköpta skor jag köpte på nelly.se... Alltså guuuuuuud vad snygga.. jag ÄLSKAR verkligen kilklackar.. best ever.. man ser ut som man har mini fötter och de är sköna att gå i.. Hur bra kombo är inte det?

Star han tuffar på som vanligt.. lite svårt med dressyr träningen nu bara då vi varken har ridhus eller ridbana. Lånade Camillas ridbana en dag, men det va isigt och köligt så det gick inte alls bra.. så det slutade med att jag red fram och tillbaka på vägen istället och tränade lite sidvärts rörelser och övergångar..
Star blir som en annnan häst när man rider rakt fram på vägen.. det är ungefär som om han förvandlas till en buss.. det går bara rak. Om man ska svänga så böjer han inte kroppen utan svänger precis som... ja... en buss.. rak i kroppen och nästan korsar benen.. Så det tar ca 4-5 varv innan han slppnar av och faktiskt böjer sig.. Inne i ridhuset eller på banan är det som om han vet att.. "aha nu är vi här.. här ska man böja sig och göra fint ifrån sig.. bäst att se snygg ut samtidigt, då blir matte nöjd". Men ute så är han mer... "nu e jag distanshäst.. distanshästar går rakt fram.. böja sig i kruvor, volter.. vad är det? Hur gör man?".. Hahaha.. min lilla älskling är allt som han är.. men när han väl fattar vad man är ute efter så verkar det klicka till i hjärnan på honom och han gör sitt bästa :D
Jag ÄLSKAR färgen på det nya tränset.. men måste dock få ihop tyglarna.. jag är inte kompis med delade tyglar. Får ta med dom till skomakaren och fråga om han kan nita ihop dom åt mig. Lär inte va spec dyrt de inte.

Nej nu ska jag sussa.. klockan börjar bli mycket.
Natti och kram

//Sara och Star


 

 

 

Lite nostalgi.. Affe och jag på vår första distans tävling :D Detta är min ALLRA första distans tävling över huvudtaget. En CR 50km på hearitten 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0