Star kommer hem

Japp, precis som rubriken säger så kommer Star hem. Den 28e för att vara mer exakt. Han kommer att stå hemma hos Caroline Pont och hennes hästar framt tills att han blir såld. Skit tråkigt att sälja men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Och just nu är det verkligen inte som jag planerat eller tänkt. Men det är bara att kämpa på. Kommer ju inte vara helt hästlös utan kommer att rida i stort sett all dressyr på Carros hästar. Vilket kommer bli jätte kul faktiskt. Hon bor ju visseligen utanför karlskoga åt egentligen helt fel håll. Men jag är i karlskoga nästan varje dag så 1 el 2 ggr i veckan kommer jag kunna åka dit och rida hennes hästar.
Kommer ju självklart försöka hinna med att rida Nicke en del också. :) Men alltid kul med lite variation.
För er som inte vet så är nicke en unghäst på 3år som jag hjälpt Madde att rida in. Skulle egentligen ha varit med på centimeterhoppningen nu till helgen men hästskrället gick och fick en hovböld så det blev inget med det. Men det kommer fler tillfällen :D.
*
Men hur som hellst så känns det såklart lite vemodigt att sälja Star. Men med rätt person så kommer han få det super tror jag. Har dessvärre inget större val än att göra på detta viset. Hade jag velat dela med mig om varför så hade alla förstått. Men tycker att det är för privat så tänker hålla det för mig själv. Men det kommer komma en dag när jag kommer kunna ha en häst igen, och den dagen längtar jag efter redan nu. Men tills dess så får jag njuta av de vänliga skälar som delar med sig av sina fina hjärtan. Tacksam som bara den.
*
Det som hänt sen sist är att jag har flyttat ifrån karlskoga tillbaka till kristinehamn. Otippat? Neee inte precis. Bor numera med min kille Micke. Men vi ska flytta även därifrån till nåt annat. Som blir vårat. Inte att jag flyttar in till han. Känns bättre så faktiskt. Lite svårt bara att hitta nåt bra som vi kommer att trivas i. Letar väl egentligen efter en trea. Men en tvåa är inte fel det heller. Sen så tillkommer ju en del andra krav och det är ju att hyran inte ska vara sky hög och att det ska vara färscht och rätt stort kök. De vi har varit och kollat på har antingen varit för nergånget eller för dyrt. Alltid är det nåt. Men vi fortsätter att leta.
*
Nu ska jag byta om och hämta upp Micke från jobbet för att åka och träna.
Kram på er.
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0