Tiden bara rinner iväg

Ja det känn som om tiden bara rinner iväg.. Skit fort går det.. Hinner inte med.. Tyckte det va nyss jag skrev i bloggen.. men när jag kollade på sensate inlägget så va det nästan tre veckor sen.. TRE VECKOR.. det känns som om det va i alla fall bara en vecka sen.. Phju.. Ja dåligt av mig.. men det har bara inte funnits tid.. Trotts att jag jobbar så lite så verkar det som om tiden inte räcker till i alla fall.. Märkligt nog.

Till Star då.. ja det går som vabligt där. Han går ute och gottar sig dygnet runt. Vi tränar på och siktar framåt. Kan väl ärligt erkänna att vi inte varit JÄTTE flitiga.. Men han har inte stått helt still i alla fall.. Men nu har jag tagit mig i kragen och gjort upp ett träningschema som jag ska följa.. Alltid lite lättare med motivationen då.. Att verkligen ta sig ut. Eftersom han inte går in på natten så behöver man ju heller inte åka dit för att mocka.. och då kommer man hela tiden på saker att göra som "kommer ivägen" för att åka ut.. DUMT DUMT.. det är väl latmasken som bitit mig.
Vi red på banan häromdagen och jag tyckte det gick riktigt bra.. Han är duktig min Star.. tycker i alla fall jag.. och det är huvudsaken.. Jag har honom för att jag tycker om honom och jag är stolt över honom. Han kommer aldrig bli nån inrutad dressyr häst som kommer gå helt korrekt.. Och så är det. Jag har häst för att det är kul. Och vad andra tycker om honom eller hans stil är upp till dom.. JGA ÄLSKAR HONOM OCH TYCKER HAN ÄR DUKTIG.. så dä så..

Idag va vi ute på en 1,5mils tur i lagom tempo.. Mest skritt och trav.. Va en del broms och mygg så man fick hålla lite fart för att springa ifrån dom.. Red en liten annan runda.. uppfriskande med nya vägar..

Är jätte sugen på att åka nån stans med Star på min semester.. Antingen till syster i falkenberg eller till Kicki i vimmerby.. får se vad det blir, om det blir... men kul vore det..

Nej nu ska jag åka hemåt. Har lovat mig själv att diska.. tråkigt men nödvändigt. JAG ÖNSKAR MIG EN BÄNKDISKMASKIN I JULKLAPP.. bara så ni vet liksom :D

Kram på er från mig och Star


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0