Puls problem

Star har alltid haft den ultimata låga pulsen.. I varje grind på tävlingarna har han pulsat ner snabbt och legat lågt.. Runt 50-55. Men nu på senare tid när vi tränat har vi haft jätte problem att få ner pulsen till den nivån. Han ligger alltså högre än vanligt. Inte sky högt men högre.. typ 60-65 istället. Det bekymrar mig lite. Vet inte om det kanske beror på värmen.. Igår så låg han på 63 jätte länge.. jag kylde och kylde och tillslut gick den ner till 58. Men det är ändå högt för att vara Star.. Han kissade visseligen när han kom ut i hagen.. Men i förr går så kissade han innan pulsningen och det tog ändå lång tid innan han låg under 60.
Någon som har några tips om vad det kanske kan bero på?? Det kanske är min pulsmätare det är fel på??

Imorgon ska jag och Star till CRK (christinehamns ridklubb) och hoppträna för Maria Persson. Ska bli super kul. Framför allt att få komma bort lite och sen att få lite lektion i hoppning. Star brukar alltid ha mer svung i benen dagarna efter en hoppträning.. Ungefär som om han får en ny laddning av hoppningen, och sen kanske det beror på att han får sträcka ut benen på ett annat sätt :) Han är ju inte känd för att lyfta speciellt mycket på benen när han springer hehe.

Jag ska få hjälp med att frakta dit Star av Tobbe. Får se om han stannar och kanske tar lite kort eller nåt.. Det märks.. :) Kanske rent av filmar lite hehe.. :O

Nej nu ska jag försöka lägga mig.. Börjar nio imorgon så jag ska upp åtta.. Är van att börja runt halv tolv så det blir en liten omställning :)

Godnatt och sussa sött..
Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0